Sjarmtroll2005/2009 Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 Noen der ute som mottar sv.skaps penger og hva er grunnene deres for dette? *lurer*
Tyren78-09+12 Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Jeg mottar svangerskapspenger. Har gjort det siden midten av mai. Grunnen er at jeg har en fysisk krevende jobb, og de kunne ikke tilrettelegge jobben da jeg fikk mye kynnere, så dermed anbefalte legen meg å søke sv.skapspenger for å spare sykmeldingsdager.
baby ønskes Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 Jeg mottok det fra midten av mai til starten av juli på grunn av utagering på jobb(jobber som vernepleier). Var en enkel sak. Legen skreiv at utagering var farlig for mor og barn og arbeidsgiver skreiv deretter under på at de ikke kunne tilrettelegge slik at utagering kunne unngås.og det ble opprettet et vedtak på svangerskapspenger. Jeg fikk lønna mi som vanlig mens arbeidsgiver fikk lønna mi refundert fra Nav
mirre78 Skrevet 3. august 2009 #4 Skrevet 3. august 2009 Jeg mottar også svangerskaps penger. Har gjort det i deler av min stilling fra midten av april. Har egen jordmor ansatt i kommunen som kommer og har samtale med ledelse og meg. Jobber som vernepleier i bolig, og måtte tidlig kutte ut å jobbe med to av brukerene pga utaggering. I tillegg har ikke min form vært helt bra.100 % på svangerskaps penger fra i dag. Begrenset seg med hvordan di kunne tilrettelegge etterhvert.
onehitwonder - Skrevet 3. august 2009 #5 Skrevet 3. august 2009 jeg får det fra 1 aug. Jobber i et stressende miljø og vært sykmeldt lenge så jm mente at jeg like gjerne kunne gå over på denne ordningen. Hovedgrunnen er at jeg har lang vei til jobben, 50 min kjøring en vei, samt at jeg ikke har mulighet for å legge meg ned og hvile når kynnerne blir for sterke. Arbeidsgiver måtte fikset transport t/r for meg samt hvilested noe som ikke lot seg gjøre, eller var ønskelig fra deres side.
Bolla og lille rosin Skrevet 3. august 2009 #6 Skrevet 3. august 2009 Jeg har mottatt svangerskapspenger fra påsketider. Grunnen til at jeg får dette, er fordi jeg har en jobb som krever at jeg takler mye stress og får gjort ting unna så det ikke hoper seg opp. Da jeg har slitt en del med hormoner og har vært veldig sliten, så resulterte dette i at jeg holdt på å få en svangerskapsdepresjon som kunne vært uheldig for fosteret. Med tanke på at vi har være prøvere i to år, og at jeg tidligere har hatt en sa ble dette veldig vanskelig for meg. Arbeidsgiver måtte gi mine oppgaver videre til noen andre for å tilrettelegge for meg, noe som var umulig da det ikke finnes penger på budsjettet til å leie inn annen vernepleier som kan gjøre dette i tillegg til meg. Derfor fikk jeg innvilget vedtak. Jeg jobber som vernepleier i bolig.
Bare blåbær Skrevet 4. august 2009 #7 Skrevet 4. august 2009 Jeg mottar svangerskapspenger pga har en jobb som ikke egner seg for gravide, og de fikk desverre ikke til å tilrettelegge jobben for meg. Formen er veldig bra, og jeg kjeder meg om dagene av å gå hjemme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå