Gå til innhold

Hvor mange av dere har ikke døpt barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg valgte og ikke døpe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå er ikke mitt barn født ennå, men vi skal ikke døpe lillegutt

Skrevet

Nei, ikke døpt barna her heller (og jeg og mannen min er helelr ikke døpt)

Skrevet

Nei, vi har vært veldige bestemte for at vi ikke ønsket barnedåp for vår lille jente. Synes rett og slett det er stygt gjort overfor barnet å velge en trosretning, en virkelig uting. Hvor mange er det som melder barna sine inn i politiske partier liksom?

Vi hadde bare et uformelt selskap/fest, for å ønske henne velkommen til verden, og gratulere med navnet.

Skrevet

Ingen dåp her heller, religion skal hun få velge selv når hun blir større..

Skrevet

kunne ikke falt meg inn å døpe mine barn

Skrevet

Vi skal ikke døpe vårt barn- og det er helt uaktuelt å holde navnefest med/ igjennom Human Etisk Forbund

Skrevet

Vi venter vår første og vi kommer ikke til å døpe men holde velsignelse.

Skrevet

Våre barn er ikke døpt, men det er helt og holdent pga at vi tilhører 2 forskjellige trosretninger, og vi mener at barna selv eventuelt bør velge om de en gang vil gå inn i et.

Skrevet

vi døpte ikke våre gutter. :) Vi hadde navnefest istedet, men ikke gjennom humanetisk da, vi lagde vår egen måte å feire barna på. Syns det er hyggelig at vi kan ha en fest for dem selv om vi velger å ikke døpe. ;)

Skrevet

fordi...

jeg opplever at ritene til Human Etisk Forbund er "hule", og litt innholdsløse selv om de snakker og står for gode og almenne verdier. Jeg har vært med på en rekke av deres alternative seremonier (konfirmasjon, bryllup, navnefest). Jeg misliker at de alltid skal "reklamere" for seg selv, og jeg opplever at de som origanisasjon ikke kommer ut av "opposisjonsrollen" og "alternativ" rollen som de har hatt i mange år- noe som er synd for de bør kunne stå alene med sitt.

Skrevet

Vi hadde HEF sermoni for begge våre barn. Jeg ser på det som et alternativ til dåpm som en fin markering av at et barn har blitt født, heller enn "reklame". Synes sermoniene er veldig fine og føler med overhodet ikke utsatt for propaganda =)

Mannen min har ledet konfirmasjonsgruppene uten å være medlem selv. Det var OK for HEF, men han valgte selv å takke nei til å være det videre da han opplevde noen av arrangørene som veldig "steile" og respektløse overnfor litt alternativ tankegang.

Skrevet

Vi døper ikke barna våre.

Skrevet

HEF er et alternativ- for all del. Bare ikke for meg. Jeg ønsker meg en slags form for markering- kanskje en samling med familie/ venner, jeg synes riter er viktig. Vi hører heller ikke "hjemme" noe sted ifht et trossamfunn. Jeg konfirmerte meg forøvrig igjennom HEF.

Var sikkert kjempegøy for mannen din å være leder i en konfimasjonsgruppe- synd at han møtte noen av de "steile" folka ...

Skrevet

Vi har ikke dåp eller noen annen form for seremoni, men datteren vår står fritt til å la seg døpe hvis hun ønsker det selv senere.

Skrevet

har ikke hatt dåp, skulle det stå.

Skrevet

Vi har heller ikke døpt eller hatt noen navnfest. Men de går jo glipp av noen fine dåpsgaver da, som andre barn i familien har fått

Skrevet

Dåp var selvsagt ikke en gang et alternativ da vi ikke er kristne, men hadde heller ikke navnefest eller velkommen til verden fest. Grunnen var at vår familie bor så spredd, og da syntes vi det ble trist at ikke alle kunne komme eller bruke mange tusen på en liten tur. Hadde stor 1-års bursdag da.

Skrevet

Vi har ikke døpt Leander og kommer heller ikke til å døpe Lillebror.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...