nr.3:) Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 skal til legen i morra på kontroll. Før sommarferien var eg sjukemeld 20%. I løpet av sommaren har bekkenet blir mykje verre, det er vondt same kva eg gjer på, slite på energien og eg vil jo gjerne ha litt energi igjen til minsten på 2 1/2 når eg kjem heim frå jobb... Sa i frå til sjefen min idag at eg kom til å diskutere meir sjukemelding med legen i morra, han begynte med ein gong å minne meg på at den som skal ta over for meg ikkje begynn før om to månader, om eg tenkte meg "fri" heile dagar osv... Kan han ikkje berre vise forståelse for at eg har vondt i bekkenet heile dagen! Kunne tenkt meg iallefall 50% sjukemelding, men syns det blir så vanskelige å formidle det til han når han skal minne meg om kor travelt det er på jobb med ein gong ordet sjukemelding blir nemnt!!! Har ikkje akkurat bedt om å få bekkenløsning!! off, vart visst litt syting, men greit å få det ut:)
lykkelig3barnsmor<3 Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Du skal ikke bry deg om det han sier,det er din kropp,og du kjenner dine begrensninger. Jeg vet hva bekkenløsning er,har hatt det med de 2 først,regner med at jeg får det nå også snart,er bare 12+1 jeg da. Hvis du ikke tar det med ro får du det dobbelt så mye igjen etter fødsel, så lytt til kroppen din. Det blir ikke bedre av at du jobber så mye,må ta det med ro mest mulig. Lykke til:-)
Gjest Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 Ikke tenk på det. Tenk på deg selv og det du trenger. Dersom du og legen finner ut at 50% er det du trenger synes jeg du kan formidle dette uten et snev av dårlig samvittighet. Men jeg skjønner deg godt for det. Var sykemeldt selv pga kvalme og ville jo nødig skape problemer. Men slik er det bare og nå er det viktig at vi tar vare på oss selv. Lykke til:)
NostraStoria Skrevet 3. august 2009 #4 Skrevet 3. august 2009 Er i lignende situasjon selv. Hvorfor skal du diskutere med arb giver først? Husk at helsen din kommer først! Hvis du ikke sykemelder deg risikerer du å bli verre og ha vondt enda lengre (også etter fødsel). Få heller en vurdering fra legen din, så er det opp til ham om du bør sykemeldes eller ikke. Ikke lett å få sympati for bekkenløsning akkurat...men du har ikke bedt om å få det heller. Tenk på deg selv og din egen helse. Jeg sliter med dårlig samvittighet pga sykemelding...ville heller vært smertefri og i 100% jobb. >Fordi en ligger hjemme og har vondt er det ikke akkurat "fri" og kos. Noen er bare så tette at de ikke forstår hva dette går ut på.
NyttHåp <3 baby nov 09 Skrevet 3. august 2009 #5 Skrevet 3. august 2009 huffhuff...vet hvordan det er med dårlig samvittighet i forhold til jobb og sykemelding.. men jeg er heldigvis så heldig at jeg har en sjef som viser stor forståelse:) jeg ga min sjef en liten advarsel om at jeg muligens kommer til å måtte sykemelde meg strax- og ut svangerskapet. Noe jeg syns er veldig leit ettersom jeg jobber i en liten privat bedrift med mine egne kunder å ta vare på.... blir nesten litt rart å "overlate" alt ansvar til sjefen.... men iallefall, min sjef svarte tilbake at jeg skulle la helsa til meg og babyen komme først av alle prioriteringer og absolutt ikke tenke på jobben! jeg har en veldig omsorgfull sjef og kollegaer:) De pleier å gi meg blomster til helgene- fordi jenter skal skjemmes bort;) er de ikke søte?
MathildeC Skrevet 4. august 2009 #6 Skrevet 4. august 2009 Det er lett å få dårlig samvittighet ift jobb når det gjelder egen (og barns!) sykdom/fravær. Men husk, jobben har glemt deg innen kort tid etter at du slutter. Jobben er ikke livet ditt og husker neppe lenge hvor oppofrende du var :-). Dette er satt på spissen, selvfølgelig har mange veldig koselig arbeidsplasser hvor de passer godt på deg, men sånn jevnt over så er det slik. Du må ta vare på deg selv - jobben overlever uansett!
Lillelill Skrevet 5. august 2009 #7 Skrevet 5. august 2009 Hei! Du burde ta opp dette med sjefen din, jeg jobber som butikksjef selv og her er det ofte "krise" hvis noen er syke fordi vi ikke har noen ekstrahjelp å ta av, men sjefen din skal absolutt ikke si noe om dette til deg. Det er hans/mitt ansvar som sjef og ordne vikar. Og å gi den ansatte dårlig samvittighet er veldig tabu, det gjør man bare ikke. Jeg også blir kje og frustrert når noen ringer klokken åtte om morgenen og sier at de er syke og ikke kan åpne butikken klokka ni. Men da er det mitt ansvar og sørge for at noen gjør det, om ikke må jeg gjøre det sjøl. Det er en grunn til at sjefer har høyere lønn enn sine ansatte, de har et større ansvar og har selv godtatt og ta dette ansvaret. Så hvis han med hensikt gir deg dårlig samvittighet så burde dettte tas opp med han, hans frustrasjon over sitt eget ansvarsområde skal ikke gå utover deg, alle blir vi syke og egen helse må gå foran jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå