Gå til innhold

Første kontroll i dag, følte at...


småen og smulan

Anbefalte innlegg

det gikk veldig fort. Ingen GU, spurte selv om legen kunne måle blodtrykket osv. Legen (som ikke er samme som ved forrige svangerskap) konstaterte veldig raskt med at dette kom til å gå helt fint ettersom forrige svangerskap og fødsel hadde gått så bra. Har fyllt ut halve helsekortet selv osv. Vel, vel, godt jeg har tenkt å fortsette kontrollene på ABC hvor jeg har fått plass.

 

Synes det er litt dumt at legen ikke klarer å vise litt mer entusiasme og ta seg litt mer tid når man kommer til legesenteret i lykkelige omstendigheter (er vel ikke så vanlig?). Men, men, måtte bare få litt sympati hos noen andre.

 

Nå er det fryktelig lenge til neste kontroll som er ordinær ul om ca 2 mnd. Alt for lenge til.... må nok innom legen eller ABC for å få hørt hjertelyden en gang eller to før det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff da... er ikke noe særlig med sånne folk... det var leit...

 

var selv på kontroll i dag hvor vi satt 1 time å vel så det, å pratet... GU var det, og alt blei grundig gjort... det var jeg utrolig glad for..

 

masse lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd å høre at du ble skuffet, det å være gravid er noe stort man gjerne vil at andre også skal glede seg over! Selv synes jeg kontrollene hos jordmor var mye hygeligere ved forje svangerskap, følte alltid at hun tok seg mye bedre tid til meg enn det fastlegen min gjorde. Samtidig har nok legene en travel dag preget av fulle dager og rutine desverre.. Jeg skal på første kontroll hos fastlegen min 10. aug. Da jeg var gravid med datteren gjorde heller ikke fastlegen min GU på meg, trodde ikke det fast rutine? Uansett, håper du får en hygelig jordmor som tar i mot deg på en mye bedre måte! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanke fra dere begge. Jeg har som sagt fått plass på ABC og kommer til å få oppfølging av samme jordmor som første svangerskap så det gleder jeg meg faktisk til. Vi hadde en veldig god kjemi forrige gangen. Nei, takke meg til jordmor fremfor leger når det gjelder svangerskapskontroller:)

 

Synes bare det er litt synd at det ofte skal være så vanskelig med leger. Noen ganger tenker jeg at det burde vært en egen sosialtest ved inntak til medisinstudiene. De som blir leger kommer fra vgs med supre karakterer, men alle har tydeligvis ikke lært like mye om empati og sympati. Vel, vel, herved legger jeg denne opplevelsen til side og gleder meg over den lille som forhåpentligvis koser seg i badevannet sitt der inne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...