ungmortil3 Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 Har en sønn på nå snart 6 mnd som alt fra dag 1 ble vant til å skulle ligge i sin egen seng om natten. Det var noe jeg var veldig bevisst på allerde da jeg gikk gravid at jeg skulle gjøre han vant og trygg på å skulle ligge i sin egen seng. Men nå de siste 2 - 2,5 månedene har han vært helt UMULIG (for å understreke umulig) å skulle legge. Har en fast rutine der han får grøt kl 6 og ny bleie og pysj nærmere 6.45 for så å legge seg til å sove kl 7. Er han ikke "trøtt nok" kan jeg gjerne vente med å legge han til kvart over, men aldri noe senere enn dette (har muligens vært et par ganger i forbindelse med litt senere besøk som en bursdag osv). Nå er det blitt til at han sover av utmattelse, etter å ha vræla oppimot 2 timer. Å dette foregår hver natt. Nå har jeg blitt så lei og så sliten av dette at den siste tiden har bare satt musikk i ørene og ignorert han rett å slett, noe jeg selvfølgerlig ikke vil, for jeg føler meg jo så slem. Men savner å ha noen få timer om kvelden der jeg bare kan lene meg tilbake og feks se på litt tv. Nå har jeg ingen kvelder lenger, går bare frem og tilbake, inn og ut med smokken..... Noen med noen like erfaringer, hjelp?!
månestråle32 Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Jeg har dessverre ingen erfaring å dele med deg på dette området, men jeg føler veldig med deg! Jeg trenger i alle fall tida fra kl 19 for meg selv for å lade opp til morradagen!! Utrolig viktig for meg Hadde jeg vært deg, så ville jeg ringt SoveKarin(sjekk ut: www.sovekarin.no) i morra og fått en telefonkonsultasjon(og evt hjemmebesøk om du bor slik til)!!!! Hun har sikkert masse liknende tilfeller og konkrete tips og tanker å komme med!!! Ikke la det gå lenger slik at dårlige vaner blir altfor innarbeidet- og det er så mye lettere å endre små babyer enn når de blir eldre og forstår enda mer!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå