Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #4 Skrevet 3. august 2009 Det har vel slått henne at hun kan dø av det..?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #5 Skrevet 3. august 2009 Hva handler den boken om da, hvordan er den vinklet?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #6 Skrevet 3. august 2009 Selvfølgelig. Men synes uansett at det er utrolig tankeløst å oppfordre en leukemisyk til å lese en bok der en jente på samme alder dør av samme sykdom.
Emil & Røra Skrevet 3. august 2009 #7 Skrevet 3. august 2009 Den tankegangen skjønner jeg ikke. Hvis hun ikke ønsker det lar hun jo bare være å lese den.
Aliena Skrevet 3. august 2009 #8 Skrevet 3. august 2009 Definitivt tankeløst! Har lest Idas dans, veldig god bok, men ekstremt trist. Absolutt ikke noe jeg ville anbefale til mine pasienter (jobber med leukemipasienter).
Emil & Røra Skrevet 3. august 2009 #9 Skrevet 3. august 2009 Men det er jo trist å være døende av leukemi! Jeg har ikke lest boken , men har som helsearbeider selv sett hvor redde de fleste er for å berøre døden som tema. Døende får ofte ikke snakket om sine tanker fordi andre er redde for å snakke. En liten pasient av meg planla sin egen begravelse. Jeg har sjelden sett en så harmonisk og døds syk pasient. Non ganger er det ok å forholde seg til vanskelige ting i tredjeperson.... gråte "av andre grunner enn sine egne", men du har kanskje rett i at temaet blir litt for tett på hennes egen situasjon.
BettyBoob Skrevet 3. august 2009 #10 Skrevet 3. august 2009 helt vilt, ikke en bok en døende jente bør lese!!!!!
Aliena Skrevet 3. august 2009 #11 Skrevet 3. august 2009 Emil & Røra: Er med på tankegangen, men det er vel den syke selv som bør få ta initiativ til når dette føles riktig for en selv. For en utenforstående i en blogg å foreslå at hun bør lese om døden, synes jeg er litt drøyt.
Gjest Skrevet 3. august 2009 #12 Skrevet 3. august 2009 Hvorfor er egentlig det så innmari "høl i huet"? Man mister da vitterlig ikke all vett, fornuft og realitetssans selv om man er syk av en livstruende sykdom?! Selv om hun er syk betyr jo ikke det at man skal styre unna alt som er trist, og jeg vil faktisk tro at Idas dans kan være en meget aktuell bok for henne å lese. Uten at jeg har lest boken selv dog, kun omtaler og kritikker. Folk er så redde for å prate om døden og slike sykdommer at det ender med å gå ut over de som er syke og døende. Det blir for dumt.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #13 Skrevet 3. august 2009 regine sier jo selv på bloggen sin at hun er fryktelig deprimert - da er ikke dette boken å lese. En frisk person blir jo deprimert av den..
Bunnies by night Skrevet 3. august 2009 #14 Skrevet 3. august 2009 Jeg har fulgt med på Regines blogg siden starten... og hun er ekstremt nærtakende i den situasjonen hun er nå... Det virker som hun reagerer på nesten alt folk skriver, spørsmålet er da om hun egentlig burde skrive en blogg. Så det å foreslå for noen som er så deprimert og rett og slett er livredd døden(noe hun sier rett ut), å lese Idas dans, er helt hull i hodet
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #15 Skrevet 4. august 2009 Siste innlegg på bloggen hennes nå var at hun måtte huske på at hun er heldig som har en sykdom som kan behandles. Tenk på de med parkinson.... Ærlig talt, hvorfor skal man skrive kommentarer til en syke jente, hvis man har så ekstremt liten sans for hva som passer seg å skrive i en sånn situasjon.
blond Skrevet 4. august 2009 #16 Skrevet 4. august 2009 Jeg synes dette innlegget ditt er for dumt. Du har ikke satt deg inn i saken og synser i vei.
Gjest Skrevet 4. august 2009 #17 Skrevet 4. august 2009 Nå har ikke jeg anbefalt noen å lese boken eller ei, men da min mor døde av kreft var det ingen som turte å prate med meg, det var ingen som pratet med henne om verken døden, muligheter og begresninger, tanker rundt sykdommen og slike ting, så ja, det kan godt være innlegget mitt er dumt, men jeg tror likevel at man ikke nødvendigvis skal la være å prate om, lese om, tenke på ting som er "utenfor" boksen selv om noen er døende eller potensielt kan være det.
Gjest Skrevet 4. august 2009 #18 Skrevet 4. august 2009 Nå har jeg ikke fulgt bloggen og ikke lest boken, og uttalte meg på generelt grunnlag, sånn for de som ikke tolket det dithen... Bare sånn for å ha sagt det. Nå melder jeg meg ut av denne tråden, siden jeg helt klart burde latt den være fra starten av:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå