Gå til innhold

Ang. feil i sykmelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg er for tiden sykmeldt fra min deltidsjobb, og har i den forbindelse et spørsmål ang. sykmeldingen..

Da jeg var hos kiropraktoren (er sykmeldt pga nakkeproblemer) ble jeg spurt hva stillingsprosenten min er. Jeg har ingen stillingsprosent, men har kontrakt på 48 timer i måneden. Jeg fortalte dette til kiropraktoren, og sa så at det kanskje blir rundt 25% eller noe.. Litt kjapt og dårlig regnet. Og dette ble altså skrevet på sykmeldingen.

Nå i ettertid har jeg tenkt litt på dette.. 48 timer i måneden tilsvarer jo over 30%, så sykmeldingen min stemmer ikke helt. Bør jeg da ta kontakt med kiropraktoren og få skrevet ut en ny sykmelding for denne perioden? Har de mulighet til å gjøre det? Ser at det også er mulig å fylle ut normal arbeidstid per uke i sykmeldingen, så er kanskje bedre å gjøre dette..?

Har dette noen betydning for utbetalingen for perioden jeg er sykmeldt? Regnskapsansvarlig på jobb har selvfølgelig sommerferie, så jeg får ikke spurt der før tidligst neste uke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat dette vet jeg ikke... Så jeg ville nok kontaktet kiropraktoren - h*n burde jo vite dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...