Gå til innhold

smører dere magen/puppene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist graviditet smurte jeg meg inn fra ganske tidlig av. Fikk ingen strekkmerker på magen, men puppene så ikke ut.

Fra dag 1 i denne graviditeten har jeg smurt meg inn i håp om å unngå strekkmerker, og pga av at magen allerede har blåst seg opp litt og puppene vokser. Jeg har brukt litt forskjellige ting men i hovedsak hvetekim olje(som jeg ble rådet til sist) og babyolje.

Jeg har ide om at det kan iallfall ikke skade. Hva bruker dere når dere smører dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte ganske tidlig, og smører hver dag med Bodybutter fra Body-shop. Prøvde olje, men synes det ble så veldig klissete.

Jeg har fått strekkmerker på hoftene og på brystene, men har ikke noe ellers. Fikk de fleste strekkmerkene før jeg begynte å smøre meg(Begynte å smøre rundt uke 8-10)

Noen sier at det ikke hjelper å smøre seg, men jeg gjør det likevel. Synes huden min er så mye bedre og glattere nå enn før jeg ble gravid, så det gjør hvertfall ikke ting verre.

Skrevet

Jeg smører meg med vaselin intensive kremen, med aloe vera. Har smurt meg et par ganger med jordnøttolje, men ble så grusomt klissete. Klør mye mindre i huden også når jeg smører meg med krem.

Har også smurt meg et par ganger med ren aloe vera. Huden blir mye mindre klissete, også trekker den fint inn i huden. Deilig med litt avkjølende effekt i sommervarmen også.

Skrevet

Jeg smører meg ikke da jeg ikke har noe tro på at det hjelper. Det er jo faktisk dokumentert at det ikke hjelper fordi det er underhuden som sprekker, og den kan du uansett ikke smøre. De sier at strekkmerker er arvelig, så om din mor fikk det får du det garantert. Jeg kjenner flere som har brukt tusenvis av kroner på div kremer, men som likevel fikk masse strekkmerker. Kjenner også de som aldri smurte seg i det hele tatt og som ikke fikk noen... Men det skader jo selvfølgelig ikke å smøre, men jeg gidder ikke kaste bort pengene mine på det

Skrevet

har fått to barn på 3 og 8 mnd nå...

jeg brukte bodybutter fra bodyshop. etter en dysj i ny og ne smurte jeg kroppen med badeolje og lot det luft tørke...har ingen strekkmerker på mage eller pupper!

har på hoftene, disse fikk jeg da jeg kom i pupperteten! ja så, jeg kan få!

min mamma har og fått to barn og hun har "verdenskartet" på magen sin...masse linjer og rynker!

jeg smører og smører :)

om det ikke hjelper greit d...jeg har i hvertfall gjort det jeg kan for å bedre huden min :) og jeg får mye bedre ud av å gjøre det uanz...

men realistisksett så har jeg jo og lest at en ikke kan forebygge strekkmerker, og kommer det så kommer det! derfor hadde jeg ikke kjøpt dyre kremer som reklamerer for å gjøre noe med strekkmerkene!

Skrevet

Jeg begynte å smøre meg på magen og puppene ganske tidlig. Bruker A-creme. Den er fet og god. Har vurdert Strekkmerke kremen fra Dr. Greve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...