Meg og bøllegutta!! Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 Ringte akkurat på døra og der sto det en utenlandsk man som spurte om jeg var opptatt. Jeg svarte at jeg faktisk var opptatt og da holder han frem en lapp hvor det står noe om en sønn som har leukemi og om ikke han kan få penger............!! Jeg sier nei............ og han fortsetter å mase!!!!! Jeg blir så provosert av sånnt. Prøve å spille på folkds samvittighet. En ting er å tigge på gata, ille nok det, men å ringe på hos folk!!!!!!!!!!!!!!
~sjiraff~ Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Mange av de bruker bare dette som en unskyldning for å finne ut om folk er hjemme eller ikke. Jeg opplevde at en østeuroperer solgt uinnpakkede roser i 10-15 kuldegrader... Tror ikke han prøvde å tjene penger på rosesalg for å si det sånn..
Meg og bøllegutta!! Skrevet 3. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2009 Herregud............... er det mulig??!!! Så gir de seg ikke hvis du svarer nei heller!!!! Jeg blir sur!
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 3. august 2009 #4 Skrevet 3. august 2009 Opplevde dette selv der vi bodde før for par mnd siden. Jeg synes det var ekkelt og skummelt jeg. Det kom en østeuropeer, med en lapp om at han var stum, vokst opp på et barnehjem og spurte om jeg ville kjøpe noe av han. (kommer ikke på hva det var han solgte). Men den lappen hadde stempel på, kanskje bare tull. Du første som svarte, hva mente du at de skal finne ut om folk er hjemme bare? Hvis vi ikke hadde vært hjemme, så hadde han brutt seg inn?
Gjest Skrevet 3. august 2009 #5 Skrevet 3. august 2009 Gi klar beskjed om at slik oppførsel ikkje er akseptabel, og sei at du ringen politiet om han ikkje forsvinne.
~sjiraff~ Skrevet 3. august 2009 #6 Skrevet 3. august 2009 Ja det er veldig typisk på sommeren eller i andre ferietider. Det er jo masse innbrudd, og de sonderer jo gjerne terrenget i forkant. Mulig jeg er litt paranoid, men det har vært en del skriverier om dette de siste årene.
mamman til to gutter Skrevet 3. august 2009 #7 Skrevet 3. august 2009 Jeg pleier å si nei når de kommer sånn og hvis de fortsetter å mase sier jeg at jeg er opptatt med noe annet og ikke er interesert, så lukker jeg døra og låser sånn at de ikke kan komme inn etter meg om de ønsker. Har aldri hatt noe mer problemer med det når jeg gjør det. De kommer gjerne midt i leggetiden til mini i tillegg, så flere ganger har jeg hatt en hylende gutt på soverommet som har vindu rett ovenfor ytterdøra, så da har det stort sett vært veldig greit å bare si nei.
Gjest Mammamoms Skrevet 3. august 2009 #8 Skrevet 3. august 2009 Vi hadde også en mann her for et par måneder siden som hadde med seg lapp om at han var stum. Han solgte trefigurer som han hadde laget selv, stod det. Vi var på farta ut i bilen, så mannen min kjøpte en figur han da..... Hadde jeg vært litt bedre i tegnspråk skulle det vært morsomt å satt ham på prøve!!
Himmel og hav Skrevet 3. august 2009 #9 Skrevet 3. august 2009 Han var her i forgårs, om ikke det er mange stumme som rusler rundt. Jeg antok at det var en grei måte å sikre seg mot å måtte svare for seg på....æsj, så kynisk jeg har blitt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå