★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 har selv nettopp hatt ett negtativt forsøk hos hausken men satser på ett nytt i slutten av august eller sept.)) noen med ivf/icsi baby (er) i magen som vil dele en solkskinnshistorie og fylle på med litt håp og motivasjon til meg? hvor mange forsøk hadde du og hvor hører du til osv?)) takknemlig for alle svar og ønsker dere all mulig hell og lykke videre som foreldre... SKAL inn hit jeg også en vakker dag;)
gizmo78♥ har fått baby:-) Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Hei, vi har vært prøvere siden 2001. Pga utdanning som krevde flytting ble det litt tid mellom forsøkene mine. Hadde vårt første ivf nov 2005 og på tredje forsøket nå i januar ble det klaff:-) Jeg har endometeriose men åpne eggledere så jeg trodde ikke egget ville feste seg uansett, men nå sitter jeg her og har kommet til uke 29+5 og venter en liten jente. Har tatt alle forsøkene på St Olavs i Trondheim. Jeg tok akupunktur før innsett dennen gangen og noen ganger etterpå, men aner ikke om det var det som gjorde utslaget. Det er noen tøffe runder med medisiner og følelser....men når man får det til så er det verdt ALT! Ønsker deg masse lykke til:-) Håper du snart får en liten spire til å gro i magen din. Klem
Tyren78-09+12 Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 Hei! Jeg har en ivf-gutt i magen, og er nå kommet til uke 35! Har endometriose,men vistnok ikke helt tette eggledere. Har også utført forsøket ved St.Olavs og det klaffet på første forsøk!!!! )) Ble så utrolig glad..for dette hadde tatt på kreftene veldig..hvertfall følelsesmessig.. Først tok jeg kikkhulloperasjon der de fant ut jeg hadde endometriose, så ble det satt igang med ivf-forsøk i desember. Ubeskrivelige smerter for min del ved egguthenting og innsetting(noe som vistnok ikke var vanlig,..)..i tillegg til at jeg ble overstimulert og måtte veg å tappes for væske(nok en omgang med smerter). Da fant de også ut at jeg hadde antydning til vann på lungene og for høy blodprosent. Så ble innlagt ei natt like før jul, men fikk heldigvis reise hjem dagen etter. men måtte ta blodfortynnende sprøyter på meg selv i 10 dager etterpå. Pyton!! Men det kom noe godt ut av det heldigvis!!!! ))))) Nå gleder jeg meg kjempemye til han kommer til verden, og kan nesten ikke tro at det er sant at jeg ENDELIG har en baby i magen etter så mange år med venting og prøving. Er så utrolig glad !!! Kjempemasse lykke til!! krysser fingrene for deg! Unner alle som prøver det, å bli gravid!!
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 3. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. august 2009 hei og tusen takk for svar!!!)) så deilig det må være å få klaff etter så lang tid...må jo føles heelt uvirkelig:)) håper jeg slipper langt regime..var så greit med det korte:))fikk ikke noe egg på frys heller:(( tusen takk fro svar og lykkeønskninger fra deg gizmo78:)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 3. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. august 2009 hjelpe meg tyren fro en opplevelse du fikk på kjøpet da!!( uff og uff.....men så gikk det jo så fint fro deg tilslutt da:))) hurra!!!) har ikke fått påvist endometriose...var det derfor du hadde så vondt ved uttak og innsett??hmmm...jeg hadde sinnsykt vont ved uttak mn bare på ene siden...men innsett var heelt smertefritt for meg...gikk på blodfortynnenene jeg også helt fram til neg gravidtest... lykke til med fødsel..dette har du fortjent!!)
Tyren78-09+12 Skrevet 3. august 2009 #6 Skrevet 3. august 2009 Ja, det var ikke noe særlig opplevelse der og da..vet ikke om jeg hadde taklet en omgang til etterpå dersom det ikke hadde gått bra på første. Men selvsagt, da hadde jeg i det minste sluppet egguttaket, siden de har fryst ned 7 egg, men likevel..noe så smertefullt har jeg ikke opplevd før..tror legen var minst like sjokkert som meg:) Vet ikke om det er endomentriosen som gjorde at det var så smertefullt..men husker at det også hos meg var verst på ene sida. Kanskje bedøvelsen ikke virka som den skulle..vet ikke jeg. Men det var hvertfall en opplevelse jeg sent vil glemme. Tappinga var også helt grusom, og jeg var liiivredd for at det skulle samle seg mere væske i meg over natten slik at jeg måtte ha tatt enda en runde med tapping før jeg fikk reise hjem. Ble utrooolig lettet da jeg slapp det. Men jeg var oppblåst veeeldig lenge..faktisk helt til magen begynte å vokse, så jeg har følt at jeg har hatt gravidmage helt fra dag 1..hehe. Ja, nå gleder jeg meg bare til å få fødselen overstått og endelig få holde vårt lille barn i armene Ca 1 mnd igjen til termin, tida går seint om dagene føler jeg Har vært sykmldt siden mai i tillegg..pga kynnere..men det er verdt det! Har du nedfryste egg fra siste forsøk? lurer litt på hvordan det blir neste gang dersom vi vil prøve å få søsken til lillegutten. Man slipper vel en del av medisinen da kanskje? Hvertfall glad jeg aldri mer skal ha egguttak!!
baby ønskes Skrevet 3. august 2009 #7 Skrevet 3. august 2009 ja d gjør vi!Er i uke 41 nå. Litt lei...Egguttaket var ganske smertefullt. Ble totalfrys da det var fare for overstimuliering. Tok ut 27 egg. 25 overlevde, og 16 ble befrukta. 10 ble vurdert som så god at det var verd å fryse dem ned. Vi har satt i inn to ganger. Lyktes ikke første gangen men andre gangen lyktes vi og sitter her med ei jente i magen som ikke viser så mange tegn til å vil ut:) Selv om alt rundt det med hormonkurer osv. var tøft, ser vi tilbake på det som ei spennede tid og folka på ferts. på st.olav var jo bare kjempekoslige!
Tyren78-09+12 Skrevet 3. august 2009 #8 Skrevet 3. august 2009 Enig med deg: all ros til folka på fert.klinikken på St.Olavs. Virkelig koselige og flinke folk som tok vare på en! Lykke til med fødselen! nærmer seg nå da!
Kine71 Skrevet 3. august 2009 #9 Skrevet 3. august 2009 Heisann! Jeg har også vært på stolavs. Første forsøk ble avbrutt pga at ingen egg utviklet seg. Det andre forsøket ble negativt, men på det tredje klaffet det. Jeg tok også akupunktur før og etter innsett den siste gangen. Vi hadde icsi. Har i tillegg 7 egg på frys nå til evt søskenforsøk. Er 37+3 i dag. Har masse tak i magen og et babyen står godt ned i bekkent, så det kan jo hende at jeg slipper overtid:0) Lykke til med ivf tøysekoppen og resten av svangerskapet til dere andre:0)
laban80_lilleguttogentilpåslep Skrevet 3. august 2009 #10 Skrevet 3. august 2009 Hei sann Jeg venter nr 2 nå. Har en sønn på 2 år og 3 mnd og er 39+3 på vei med ei lita jente i magen nå. Sønnen vår kom til verden etter 3 eller 4 forsøk m frys og lille mor kom til på første søskenforsøk(fersk forsøk). Ble overstim og måtte tappes med lille mor, men all smerte er verdt resultatet. Ønsker dere masse masse lykke til:)))
Tyren78-09+12 Skrevet 3. august 2009 #11 Skrevet 3. august 2009 Laban80: når du tok fryseforsøk,..hva måtte du gjennom på forhånd da? Hvilke medisiner etc måtte du ta i forkant og ev. etterkant? Lurer litt på det..tar jo på disse hormonene osv som man måtte ta første gang...
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 5. august 2009 Forfatter #12 Skrevet 5. august 2009 HEI IGJEN ALLE SAMMEN:)) glemmer jo helt å gå inn å sjekke innlegget mitt!!:s ikke noe vane sak å være på 3 trim.liksom hehehehe:))) men du og du så jeg gleder meg!!!! gleder meg ikke til uttak engang til da..fikk ingen på frys:((( fikk bare ut 4 egg hvor 3 ble befruktet og to var brukenes så må gjennom det der #¤%=(#¤"#" uttaket igjen:(( hormonene merket jeg ikke så mye til men jeg slapp spray og har forstått at det er den som gjør oss litt sånn bitchy:s.....? kanskje vi må prøve ny vri neste gang å ta den med på kjøpet.....hmmm... tusen takk for at så mange av dere to dere tid å svare meg her inne!!!lesre gjerne om flere positive forsøk:))) i mens får jeg kose meg med min flotte sønn på 11 år som veldig ønsker seg søsken.....og min gode mann som SKAL bli pappa snart:))) klem til dere alle!!)))
Tyren78-09+12 Skrevet 5. august 2009 #13 Skrevet 5. august 2009 Koselig å komme med oppmuntrende historier som kan holde humøret ditt oppe! ) dette går nok bra! Tror nok den sprayen tok knekken på meg ja...var så trøtt og dårlig opplagt at det er helt utrolig..rart jeg i det hele tatt fungerte på jobb..i tillegg til at jeg hadde hjertebank og høy puls etter egginnsetting..noe som gjorde at alt ble veldig slitsomt! De på jobb spurte meg om jeg var syk osv hele tiden..de såg nok på meg at jeg ikke var helt i hundre. Men sa ingenting til de nei. Men det er jo sååå verdt det da når jeg nå sitter her i uke 36(i morgen) og kjenner spark og bevegelser i magen!! ) Lykke til!!! klem
Milla_74 Skrevet 5. august 2009 #14 Skrevet 5. august 2009 Klart du skal inn hit en dag - det er store sjanser for å lykkes!! Jeg ble endelig gravid på 6. icsi forsøk. Hadde 1.-4. forsøk på Haugesund sykshus og 5.-6. forsøk hos Hausken. De 5 første forsøkene gikk ikke så veldig bra, hverken når det gjelder antall egg, kvalitet på egg/sæd eller antall befruktede egg (bl.a. 2 forsøk der ingen egg ble befruktet), men på 6. klaffet det og er nå 31 uker på veg!!!.. Og det etter å ha fått beskjed om at vi hadde dårligere sjanse for å lykkes enn de fleste andre som går gjennom forsøk. Det er mange opp- og ned-turer underveis, men ikke gi opp!! På Hausken er de flinke til å prøve nye ting og de endrer på regime hvis det ikke har gitt resultat - og også viktig: man får god oppfølging underveis og man blir godt ivaretatt som pasienter!! De har veldig gode resultater å vise til, selv om de ofte får "de vanskelige pasientene som ikke har lykkes i det offentlige". Masse, masse lykke til!!!!
*mimi* Skrevet 5. august 2009 #15 Skrevet 5. august 2009 Hei Jeg venter også icsi-baby, er 38 uker på vei i dag. Jeg synes ennå det er helt utrolig at det har klaffet. Blir stadig overrasket når jeg ser meg i speilet med den store magen. Vi har hatt 5 forsøk, et av de med fryste egg. De fire første tok vi på Volvat og det siste på Ullevål. Siste forsøket tok lang tid, med ekstra lang nedregulering, og var veldig utmattende. Jeg hadde helt gitt opp håpet og vi søkte faktisk om adopsjon før vi kom i gang med forsøket. Men så gikk det faktisk. Ønsker deg veldig lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå