Gå til innhold

pynte bryllupsbordene, noen bra tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært inne å titta på www.tilbryllupet.no og www.kreativtbyllup.no for å titte på noe jeg kan pynte bordene med, men jeg syns det er så innmari mye "jalla" om dere skjønner? vil at bordene skal se enkle og delikate ut uten for mye krimskrams, noen som har noe bra tips? hvor dyrt er det for blomsteroppsatser egentlig? kommer vel ann på hvor stor den skal være, men sånn gjennomsnittlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kommer jo litt an på tema for bryllupet og slike ting da...blomsteroppsatser vet jeg ikke for jeg brukte ikke det...

Vi hadde festen i et nedlagt ølbryggeri som er omgjort til konsertlokale, med slike benker. Vi brukte hvite papirduker, med sorte servietter som duk midt på (hvitt og sort og mørkeblått var våre farger). Vi hadde sjokoladehjerter som vi pakka inn i blå folie (spisbar bordpynt er jo genialt, mindre å rydde opp hehe), samt slike små stearin lamper i hvitt og sort. Helt enkelt, men helt i stil med vår bryllup!

Skrevet

Jeg har brukt Google bildesøk flittig for inspirasjon til bordene! Søk på wedding tables. :)

Selv mener jeg at man ikke trenger mer enn pent brettede servietter, blomster (enten det er helt enkle buketter eller mer påkostede oppsatser) og stearinlys for å få et flott og elegant bord. Vi skal ha hvite esker med hjertesjokolader oppi i stedet for vanlige bordkort, og båndet som skal være rundt eskene fargekoordineres med blomstene.

Skrevet

Vintergrønn eføy er flott å klippe greiner av og legge på bordene. Ellers ta små er det lekker hvis du kjøper noen blomsteroppsatser, og mellom disse så kan du ta små skåler (ala dessertskåler el) fylle dem med pene steiner og vann og legge et blomsterhode av f. eks orkide eller gerbera oppi.

Skrevet

Har du ikke sett på sidene www.stylemepretty.com, så anbefaler jeg virkelig det!!

Skrevet

GOOGLE! Søk på engelsk, amerikanere er stort sett mye flinkere til å pynte bord enn oss (selv om det kan bli litt over the top).

Søk på party planer også, mange av de har bilder av ting de har gjort.

Vi skal antagelig ha kremfargede duker og stoffservietter (med brodert monogram i mellomblått), kremfargede roser, peoner og blå hortensia i lave vaser og boller sammen med flytelys og kubbelys.

Istedenfor løper el midt på bordet skal vi antagelig ha blomster og lys stående tett i tett nedover (om vi ikke bestemmer oss for å ha runde bord isteden).

Vi skal ha menykort som vil gå i krem, sølv og lysblått hvor navnet på gjesten skal stå øverst (sånn at vi slipper bordkort).

Vi skal ikke ha små gaver til gjestene på bordet, men heller ha de stående på et bord nær utgangen slik at alle kan ta med seg en når de går.

Har testet litt hjemme og jeg tror det vil bli veldig fint :)

Skrevet

vi skal pynte med eføy, og perlebånd (kjøpt på nille) og t-lys

Skrevet

Jeg hadde hvit metervare fra ikea, sølvløper midt på bordet og flytende blomster og lys i store runde glassfat fra ikea. Og sølvfargete dekketallerkener fra nille.

Det ble riktig så elegant og stemningsfullt i forhold til prisen, men det beste er at det er veldig kjapt gjort, man har det jo tross alt ganske travelt kvelden før....

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi dekket bordet med sorte velur (ruller kjøpt på jysk) rosa løpere offwhite kubbelys på med rosa hjerte bånd. Hadde rosa store servietter i bund og sorte med på trykt navn.

Velur rullene på jysk er på 5 meter. koster en 100 lapp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...