Gå til innhold

Kan noen titte hit litt?? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll idag, hodet til baby var høyt i bekkenet, og ikke festet. Er 39+1

Førstegangs.

Flere som ikke har festet seg, og kommet langt i svangerskapet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja var samme med meg, men er 2. gangs.. Da er det visst normalt.

Skrevet

Ikke alle som fester hodet før fødselen starter:) selv ikke på førstegangsfødende, så det er helt normalt:) Min første festa seg ikke før fødselen, og det har heller ikke denne gjort (39+6 i dag).

Skrevet

men skal ikke hodet feste seg?

Skrevet

Da jeg fødte sist festa ikke hodet seg før fødselen. Det er ikke unormalt. Noen fester seg tidlig og andre ikke. Denne gangen var det nesten festet i uke 36.. Så det er ikke noe å bekymre seg over :)

Bare for å nevne så gikk jeg kun 3 dager over termin, selv om hodet ikke var festet. Man kan føde både før og etter termin. Men går vannet bør man legge seg ned til man er kontrollert av JM, hvis hodet ikke er festet.

Skrevet

Fødselen kan godt starte selv om hodet ikke er festet. Vannet kan gå, og riene kan starte. Hos noen fester ikke hodet seg før like før pressriene starter.

Så det er bare å være forberedt uansett. Hvis vannet går må man nemlig bare legge seg ned slik at man ikke risikerer at navlestrengen kommer i klem. (Gjelder altså kun der hodet ikke er festet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...