Miss Jackson Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 jenta vår er 2,5 år nå, og veldig pappadalt. Hun vil bare legge seg med pappa, og hun roper på pappa om morgenen. Kommer jeg for å ta henne opp så sier hun bare "nei, vil ha pappa". De dagene jeg legger henne selv om hun ber om pappa så gråter hun og roper på han. Det blir til at hun knapt tørr å være hos meg når kvelden nærmer seg fordi hun er redd for at jeg skal legge henne. Hun kan sitte i armene på faren og klemme og kose på han, men det vil hun som oftest ikke til meg. Hva skal jeg gjøre? Hvordan kan vi komme ut av dette? Faren leverer og henter henne i barnehagen nesten hver dag siden barnehagen ligger redd ved jobben hans og jeg jobber i helsevesenet og må dra til jobb veldig tidlig.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Her opplever vi også avvisning, bare at det går andre veien - mest sannsynlig fordi far jobber mye. Når vi opplever at en av ungene ikke vil til han, gjør han det han skal uansett(pusse tenner, legging osv). Her er det ikke barnet som bestemmer og vi opplever at ungene gir seg lettere når vi gjør det sånn =) Mindre drama på lang sikt, hehe!
Gjest Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 Sånn var det her også. Jeg leverte og hentet i bh og ellers ville hun bare ha meg. Skikkelig mammadalt! Så hadde pappa pappaperm og var hjemme hele sommeren med begge to. Og nå er begge ok og begge får lov å hjelpe, kle på, får kos osv..
Gjest Skrevet 3. august 2009 #4 Skrevet 3. august 2009 Her har pappa vært veldig mye borte og begge jentene "må ha" mamma når det er noenting, nå har han hatt halvannen ukes ferie og ting er på bedringens vei allerede:) Så tid er kanskje en del av nøkkelen her?
Aliena Skrevet 3. august 2009 #5 Skrevet 3. august 2009 Huff da, det var leit. Kjenner følelsen, og den er veldig vond. Hos oss har vår sønn dager der pappa er storfavoritten, og dager hvor han bare vil være hos meg. Heldigvis er det ca 50/50. Som oftest er det den som står opp med gutten, som er den han vil forholde seg mest til. Nå er vår gutt ikke fylt 2 år, så kanskje det ikke kan sammenliknes. Men kanskje du trenger å tilbringe mer tid med henne, f.eks hente og bringe i barnehagen hvis du har fri eller kveldsvakt? Kanskje pappa kan ta seg en tur ut en ettermiddag, og bare dere to kan være sammen?
Mamma til to tette Skrevet 3. august 2009 #6 Skrevet 3. august 2009 Forstår at det er vondt men tror du bare må bite i det sure eplet og insistere på at dere bytter på det annenhver kveld. Det har vi gjort fra dag 1 selv om sønnen vår er veldig mammadalt. Å tilbringe alenetid på gøye gjøremål har hjulpet pappa her, da har han f.eks på lørdagen tatt ham med på noe gøy og vi har laget et lite nummer av at dette er det kun guttene som skal og da er det plutselig pappa som er poppis på kvelden. Men vi lar han aldri styre hvem som skal legge ham, annenhver kveld uansett og det gjør det jo forutsigbart for ham.
Miss Jackson Skrevet 3. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 3. august 2009 Ja, dere har nok rett i at det er tid som skal til. men det er bare så innmari vanskelig å få til. Faren vil jo stortsett hver dag få mest tid med henne uansett, pga jobbsituasjon. Når jeg først har kveldsvakt så sover jeg ofte til mellom åtte og ni, og det er jeg nesten nødt til for å hente meg inn siden jeg normalt sett står opp i sekstiden. Jeg drar til jobb før hun står opp. Kommer hjem nesten samtidig som mann og barn, men da har jo han hentet henne. Pga avstand og dermed tidspress så er det mye styr om jeg skal hente henne. Jeg er jo med henne like mye som faren etter jobb, men det er jo bare knappe 2,5 timer fra vi er hjemme og til hun er sovende i sengen. Ikke noe morsomt det her. Syns det er helt forferdelig at vi får så lite tid med henne, men sånn er det nå en gang bare. Og slik er det jo for dere andre også. Jobb må man ha, og små unger legger seg tidlig. Så er det jo helg da, men jeg jobber en god del helger, så da får faren mer enn meg der også. Hmmm.
Gjest Skrevet 4. august 2009 #8 Skrevet 4. august 2009 Pappaen her jobber veldig intensivt og da blir det jeg og lille gutt, men når pappa først er hjemme så er det pappa for alle penga. Jeg fler det litt sårt, men det er alikevel jeg som får mest tid med lillegutt og det er jo bra at de kknytter bånd. Så da er det bare å svelge en klump......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå