Gå til innhold

Det ble en gutt :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

20. juli fikk vi en gutt! Var 38+5 - og gledet meg veldig over den siste ventetida! Jeg synes de siste ukene er så fantastiske - den gode spenningen og det å gå og lure på hvordan fødselen blir, hvem som skjuler seg i magen, gutt eller jente... Jeg håpet å føde rundt termin, men var innstilt på overtid. De siste ukene fikk jeg en følelse av at ting kom til å skje tidligere enn termin - og jeg fikk det veldig travelt med å stadig være klar til fødsel. Klesvasken måtte holdes unna, det måtte være mat i hus til familien om jeg plutselig skulle måtte på sykehus... Jeg sov uvanlig godt om nettene - sist jeg var gravid var jeg mye oppe på natta. Denne gangen hadde jeg to netter med en ukes mellomrom der jeg sov dårlig pga vonde kynnere (maserier???). Slimproppen gikk helga 18.-19.juli. Og i halv fem tida mandag morgen våknet jeg av det jeg trodde var vannet som gikk. Jeg løp ut på badet - og fikk sjokk da jeg så det var blod som virkelig fosset ut av meg... Blødningen varte ikke lenge, men det kom masse blod. Jeg var redd - ringte føden og fikk komme med en gang. Ble kjørt i ambulanse. Jeg fikk en ri idet sykebilen kjørte inn på sykehusområdet, men hadde ellers ikke vondt. De tok ul med en gang jeg kom inn - babyen hadde det bra!!! Da de skulle ta innvendig ul stoppet legen fort - det var 6-7 cm åpning! Jeg var helt i ørska. Jeg hadde nylig bråvåknet av en blødning, hadde ikke smerter, og så var det så mye åpning??? Pga blødningen satte de opp drypp og da fikk jeg fort rier. Litt over en time seinere var gutten ute!!! Jeg var helt på sida av meg selv... Mannen min rakk ikke fram i tide, men vi visste at det kunne bli slik om det gikk fort, så det var ok å være aleine. Var aleine på fødestua da pressriene startet - men da måtte de bare avbryte rapporten og trå til ;-) Det hele gikk så fort og var en så intens opplevelse at jeg enda ikke helt har skjønt at det er over! Men jeg koser meg masse med den lille gutten og storesøsknene hans :-) Lykke til videre jenter - håper dere klarer å glede dere over den spennende ventetida :-) Jeg føler meg nesten litt snytt for de to siste ukene;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer! Oj - kan skjønne du er i en litten sjokktilstand! Men så flott at alt gikk så fint! Kos deg videre med den lille, og takk for at du delte historien:)

Skrevet

Det gikk fort unna ja:).Gratulerer så masse med gutten:)).Hvor stor var han da? Masse lykke til videre:)

Skrevet

Takk for koselige hilsener:-) Gutten vår var 3690 gr, 50 cm lang og 34 cm rundt hodet. Den minste jeg har fått! Hadde vært til ul uka før pga tre døgn der jeg nesten ikke kjente liv - bare noen få veldig svake spark - og da anslo legen vekta til å være 4200! Han sa det hendte de tok feil;-)

Skrevet

oi! Det var litt av en historie ja! Gratulerer så mye og nyt tiden:)

Skrevet

Gratulerer:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...