Gjest Tipsie Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 Hei! Tenkte jeg ville dele min "erfaring" med dere som vurderer City Cross med City Bag for nyfødt - 6 mnd. Hadde selv bestemt meg for, og bestilt(!) denne. Helt til jeg leste noe om at noen mente bag delen (city bag) var for liten dersom den skulle brukes vinterhalvåret. Tok kontakt med butikken jeg hadde bestilt vogna i for å høre hva de mente... Og riktig nok -hun ville vite når jeg hadde termin før hun kunne svare!!! Fortalte at jeg har termin i Oktober, og da svarte hun at hun syntes vogna (BAG`delen) ble FOR LITEN !!! Så selv har jeg nå kjøpt Emmaljunga Edge Duo, som har romsligere bag-del, så jeg kan være ute med vogna så lenge jeg vil uten å måtte bekymre meg for om barnet ligger trangt! Skal jo en god vinterkjørepose også oppi vogna på den tiden! Noe å TENKE PÅ hvertfall -før dere bestemmer dere. =)
Mummimamma 09+12 Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Tror ikke det er store forskjellen. Vi har målt madrassen 2 ganger i forskjellige butikker og det skiller kun 2 cm i bredden. Har også prøvd med voksipose utrban oppi, og det gikk fint. Edge duoen er litt lengre i lengden.og den ser større ut pga foringen. Har vært mye frem og tilbake selv, venter barnet i november, men det blir nok city crossen fordi den er lett å bære. Begge vognene er fine, men det er nok fordeler og ulemper med begge,
trøndermamman87 Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 Jeg har termin i begynnelsen av november, og har også valgt city cross. Har snakket litt med de på butikken der jeg kjøpte vognen og de mener den er stor nok til å ha en god pose nedi. men det hun anbefalte meg å bruke var et lammeskinnsteppe nederst og så en god dundyne oppå ( i tillegg til at barnet har ulltrøye/strømpis og en varm dresspå seg) Hun anbefalte ikke å ta barnet ut å trille når det er mer enn 10 minus uansett pose eller ikke. synest city vognen er perfekt
Juuuunibaby <3 Skrevet 3. august 2009 #4 Skrevet 3. august 2009 Jeg har termin i November og bor i Nord-Norge så her falt valget på Edge duo'en
Maisie Skrevet 3. august 2009 #5 Skrevet 3. august 2009 Er så forskjellig hva disse folkene anbefaler. Da vi kjøpte vogn forrige gang - Simo kombi - mente de på butikken at bagen kunne bli for liten for vinterpose... og vi har voksipose. I Simo! Fikk fint plass til voksi i den. Dessuten er det jo som dere sier, ikke så stor forskjell på størrelsen på bagene, ofte bare centimetre. Og man trenger ikke bruke den største vinterposen. Ikke sikkert det blir minus ti og sprengkulde hele vinteren heller. City crossen er en av vognene jeg vurderer nå. Tror det beste er å prøve både bag og pose i butikken før man kjøper/bestiller noe som helst.
trøndermamman87 Skrevet 3. august 2009 #6 Skrevet 3. august 2009 Hadde vert flott å hørt erfaringer fra noen som har denne vognen, og har brukt bag delen i mnd nov-feb
Marihøna73 Skrevet 3. august 2009 #7 Skrevet 3. august 2009 ER det duo kombivognen eller kombivognen dere mener når dere snakker om citybagen???? Vi ble fortalt at duo kombivognen hadde en romsligere bagdel og at den var passe til novembarnet vårt. Vi bor i hus så vi er ikke så avhengige av å ta av bagdelen for å bære opp trapper etc så jeg tenkte kanskje jeg skulle slå til på denne city cross duo kombivognen jeg da men nå ble jeg litt usikker. Håper dere snakker om kombivognen. Noen som vet hvor lang bestillingstid det er på vognene?
Marihøna73 Skrevet 3. august 2009 #8 Skrevet 3. august 2009 og en annen ting; er det i lengden eller bredden den blir for liten?
KR0705 Skrevet 3. august 2009 #9 Skrevet 3. august 2009 Jeg har City Cross. Jeg synter IKKE den er liten. Og når babyen din er 6 mnd er du faktisk over i april og mai. Jeg bruker bagen enda og min prins er 5 mnd nå og ca 86-70 cm lang. Men om 1 mnd ca må nok jeg bytte til sportsvogn delen. Jeg har fått SÅ mye skryt av vogna mi.Den er lett og hendig og man løfter vogna inn og ut av bil endel ganger i løpet av 1 uke (jeg gjør i alle fall det). Tenk på at vogna skal være praktisk også. Hu jeg prata med når jeg skulle velge vogn mente at jeg måtte ta av baggen for å klappe den sammen (Edge Duo). Vet ikke om det stemmer, for det må jo være utrolig upraktisk. City Crossen bruker jeg kun kort tid på å klappe sammen. Ta opp knekken på styre og vippe den over. I de fleste stasjonsvogner får du plass til vogna på langs i bilen, noe som gir bedre plass enn på tvers. Må bare knekke opp styre mot kallesja. Anbefales!!!
KR0705 Skrevet 3. august 2009 #10 Skrevet 3. august 2009 Jeg har City Cross. Jeg synter IKKE den er liten. Og når babyen din er 6 mnd er du faktisk over i april og mai. Jeg bruker bagen enda og min prins er 5 mnd nå og ca 86-70 cm lang. Men om 1 mnd ca må nok jeg bytte til sportsvogn delen. Jeg har fått SÅ mye skryt av vogna mi.Den er lett og hendig og man løfter vogna inn og ut av bil endel ganger i løpet av 1 uke (jeg gjør i alle fall det). Tenk på at vogna skal være praktisk også. Hu jeg prata med når jeg skulle velge vogn mente at jeg måtte ta av baggen for å klappe den sammen (Edge Duo). Vet ikke om det stemmer, for det må jo være utrolig upraktisk. City Crossen bruker jeg kun kort tid på å klappe sammen. Ta opp knekken på styre og vippe den over. I de fleste stasjonsvogner får du plass til vogna på langs i bilen, noe som gir bedre plass enn på tvers. Må bare knekke opp styre mot kallesja. Anbefales!!!
trøndermamman87 Skrevet 3. august 2009 #11 Skrevet 3. august 2009 åå, det va det jeg ville høre- Tusen takk!
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 3. august 2009 #12 Skrevet 3. august 2009 Så bra å høre:D Jeg har tenkt MYE på dette vognvalget, og bestilte denne for 2 uker siden. Måtte vente helt til uke 39 før de fikk den inn i butikken, så glad jeg bestilte nå Jeg har termin i slutten av november.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå