Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 Vi bor i utlandet (engelskspråklig) og barnet blir norsk/amerikansk/fransk. Vi ønsker et spesielt guttenavn, men ikke 'mobbeoffer-aktig' (selvom jeg ikke egentlig tror det er navnet barn mobbes for. Vi liker følgende : Gulliver Aristides (trykk på i'en i midten) Augustus Constantin Milan Hudson Lucien Aubrey Tar gjerne imot forslag i samme sjanger... Og tilbakemeldinger/rangeringer.. takk.. Conrad
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Syns constantin var fint. Kan også si det rett ut på norsk. Men tenker på filmen constantin med hunken keanu.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 Gulliver syns jeg var rart, nesten så det er feil bokstav i starten. Aristides ble vanskelig å uttale for meg, men vet ikke hvordan det er der du bor. Syns navnet var forferdelig i mine ører. Augustus var helt greit, fungerer på alle språk du har nevnt. Constantin minner for mye om et jentenavn Milan blir litt sånn hollywood navn i mine ører, virker som om dere vil ha et navn som minner om en by. Hudson da tenker jeg på flyet som klarte å lande på Hudson elva. Lucien minner om Lucifer Aubrey trodde jeg var jentenavn. Conrad er et fint navn Likte altså Conrad best, og syns også at Augustus går greit. Men dette er da bare mine meninger
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #4 Skrevet 3. august 2009 Millian istedenfor Milan... Kjempe tøft synes jeg!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #5 Skrevet 3. august 2009 Takk for svar... Jeg er nok mest glad i Aristides eller Hudson, mannen min liker Milan og Gulliver best... Aubrey er et fransk guttenavn... Audrey er jente Noen andre forslag da? HI
Gunner Skrevet 3. august 2009 #6 Skrevet 3. august 2009 Helt klart Milan. De andre syns jeg ikke var spesielt fine.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #7 Skrevet 3. august 2009 milan eller augustus (selv om august er finest, men som mellomnavn)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #8 Skrevet 3. august 2009 Liker Hudson, men kun hvis det uttales på engelsk.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #9 Skrevet 3. august 2009 Jeg liker Lucien! Kjenner en fransk-norsk mann som heter det, og synes det er et flott navn.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 3. august 2009 #10 Skrevet 3. august 2009 Jeg syns Augustus er kjempe fint ,har en nevø som har det som mellomnavn Ellers syns jeg Hudson er kjempe kult Andre forslag: Scott (det heter nevøen min til fornavn ) Damian Kian Colin Dominick Edward Sean Octavian
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #11 Skrevet 3. august 2009 Litt sært å kalle sønn sin for en elv,Hudson. samma som at jeg kaller min sønn for Glomma.. Liker Lucien best.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #12 Skrevet 3. august 2009 Eh, det blir ikke akkurat det samme, nei, i og med at Hudson er et relativt vanlig navn i USA og elven er kalt opp etter en mann... HI
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #13 Skrevet 3. august 2009 Timote er jo et fransk navn som du kan bruke på engelsk også. August (us) Julian
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #14 Skrevet 3. august 2009 Ja oppkalt etter en mann, men hudson var etternavnet da:p
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #15 Skrevet 3. august 2009 Det er veeeeeldig mange navn som er helt vanlige i England og USA som opprinnelig var etternavn... Feks Emerson Hudson Bailey Madison Mackenzie Redford Stanford Sutton Cameron etc etc etc etc etc HI
lillepixie Skrevet 3. august 2009 #16 Skrevet 3. august 2009 Syns de fire siste navnene på lista var fine. Spesielt Hudson og Lucien..
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #17 Skrevet 3. august 2009 Hva med Pascal? For fransk? Ac de der, så synes jeg Lucien var best. Aristides er vel det som er totalt uaktuelt da det rett og slett er dritvanskelig å uttale.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #18 Skrevet 3. august 2009 Hmmm- syntes dere Aristides er så vanskelig å uttale? Det er rett frem; Ari-sti-des.. Syntes Pascal er fint, takk for forslag, men det er desverre opptatt i nær familie... Fler?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #20 Skrevet 3. august 2009 Kjempefine navn!!! Likte veldig godt Lucien, Augustus, Milan og Constantin. Aristides ble fint når jeg fikk smakt litt på det, samme med Hudson. Hva med Noël, Lucius eller Octavian?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #21 Skrevet 3. august 2009 Noël var fint... Takk! Setter det på listen..Dytt!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #22 Skrevet 3. august 2009 Jeg tenker også på filmen når jeg hører Constantin. En film jeg forøvrig gikk etter ett minutt på fordi den startet så brutalt med den påkjørselen.
Gjest Skrevet 3. august 2009 #23 Skrevet 3. august 2009 For meg ble navnene for sære, men likte godt forslagene Julian og Noel.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #24 Skrevet 3. august 2009 Milan og Lucien var de fineste! Constantin ok. Resten likte jeg ikke helt...
Gjest Skrevet 3. august 2009 #25 Skrevet 3. august 2009 Aristides og Lucien. Lucien er jo helt nydelig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå