Gå til innhold

Blir gal... lærer eller barnevernspedagog

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt og tenkt, men finner overhodet ikke ut av det. Skal jeg bli lærer eller barnevernspedagog???? Dere som jobbe som dette, hva synes dere om jobben? Det er fordeler og ulemper ved begge studiene, og jeg klarer bare ikke bestemme meg. Begynner jo å haste da :/

vil være lærer, men samtidig frister barnevernspedagog. Skal over på attføring, så bør jo ikke velge feil tenker jeg. Pluss at jeg vil jo bli ferdig. Ikke bare begynne på noe, så slutte, så begynne på noe annet. Det har jeg gjort nok av :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde valgt lærer pga. feriene når en har barn.

Skrevet

Husk bare på at "feriene" kompenseres av at man jobber mer en vanlig arbeidsuke enn andre.

Men jeg ville valgt lærer likevel, siden da er du rimelig sikret jobb i all fremtid.

Skrevet

Vel, jeg hadde valgt det jeg virkelig hadde mest lyst til uavhengig av en lærers ferie.

Selv studerer jeg til barnevernspedagog, og er særs fornøyd med det:)

Skrevet

Jeg hadde valgt laerer, pga fri og ferier, samt stort sett bedre betalt.

Skrevet

Takker for svar :)

Det jeg tenker på er om jeg passer til å være lærer... Kan man vite det før man kommer i praksis?

Jeg vil det veldig, men vet jo ikke om jeg blir flink lærer. Alle har vel hatt lærere en eller annen gang som ikke burde ha vært lærer.. Og jeg vil jo ikke bli en av de.

En ting jeg vet er at jeg enten vil være lærer på småskolen, eller språklærer :) Og at jeg tror jeg passer til å være det. Men dere som er lærer... visste dere at dere kom til å passe til yrket, eller ga dere det en sjanse inntil praksisperioden?

Hva er lønnen egentlig?

Skrevet

Visste det vel egentlig ikke før jeg kom i praksis.

Jeg har studert på universitetet og har tatt 1 år med pedagogikk etterpå. Underviser hovedsaklig i mine fag som er engelsk og religion.

Jeg er på ungdomsskolen, og trives veldig godt der. Tror ikke jeg hadde passet på barnetrinnet - liker ikke så mye klenging og mas ;-)

Har vurdert vgs, men likte det ikke så veldig godt da jeg var i praksis (men det kan jo være fordi jeg da bare var 24 år...)

Jeg er adjunkt med opprykk og tjener i dag nesten 390 000.

Skrevet

Gikk det greit med praksis? Jeg kjenner jeg gruer meg litt til det... Men kan jo være det endrer seg når man faktisk står der. Vet ikke helt hvor mye eller hva man gjør heller, i første praksisperioden. Når jeg fulgte guttungen på skolen og satt i klasserommet, fikk jeg en slik følelse at det er dette jeg vil jobbe med.. Så da tenker jeg jo at det er riktig :)

Skrevet

Jeg er lærer og er fornøyd med yrkesvalget mitt. Tenker også på at som barnevernspedagog møter du mye mer triste ting enn som lærer. Det er vanskelig nok å legge igjen jobben på jobben som lærer....

Praksis er slitsomt (mye arbeid og litt skummelt å konstant bli vurdert) men veldig greit. (Første praksis er forresten bare observasjon nesten... slik var det for meg) Da får du jo se om du liker det:)

Skrevet

Praksis er slitsomt og man føler seg konstant observert og vurdert, men man får jo en følelse av hva man skal gjøre :-)

Skrevet

hei igjen

vet dere også evt noe om muligheten for å få jobb i utlandet?

Skrevet

Vet ikke så mye, men husker jeg sjekket litt som nyutdannet og barnløs :-) Det var den norske skolen på Gran Canaria. Var dårlig betalt og håpløse arbeidstider...

Gjelder sikkert ikke over alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...