Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et lite dilemma her hjemme, og jeg vet ikke om jeg er urimelig eller ikke. Vi skal i et bryllup om 1 mnd. Har sagt ja for lenge siden.

Så dukker det opp et arrangement med den nye jobben til mannen min. Han begynner i ny jobb om 2 uker og de skal på tur akkurat den helgen. Han kom plutselig på at han hadde hørt det nevnt for en stund siden, men hadde glemt det og kom på det i dag. Han skal begynne ny jobb i det private, og jeg skjønner jo at det er viktig å være med på ting og vise interesse i begynnelsen for ikke å aflle utenfor. (Han har allerede vært på bli kjent middag så han har hilst på mange allerede...)

Men er jeg urimelig når jeg blir sur hvis han prioriterer sosial tur med jobben fremfor å gå i det bryllupet?? Han får det til å høres ut som om jeg er den slemme når jeg ikke liker at han velger jobben forran meg... Er ikke våre beste venner som gifter seg akkurat, men likevel. Vi har jo sagt ja og all ting.

Hva synes dere? Helt ærlig?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

han bør absolutt gå i bryllupet. han har takket ja de har regnet han med i ordning med mat og alt annet man må vite antall gjester på til. Det kommer flere blikjent ting på nye jobben. Kan forstå han synes det er litt ekelt å måtte si nei når hen er så ny, men jobben vil ha full forståelse for at han er opptatt den helgen pga bryllupet. Et bryllup er noens store dag og en fest er bare en fest som man skal gjennom mange av.

Hvis jobben er så opptatt av å inkludere sine nye medlemer lager de flere muligheter og legger ting til rette slik at om men ikke kan en gang så faller man ikke ut av det sosiale samholdet for det.

Hørers mer ut som han heller kunne tenke seg en fest i stedet for å gå i bryllypet.

Lykke til.

Skrevet

Orker ikke skrive et langt innlegg nå. Men om dette gjaldt meg og min samboer så hadde jeg nesten forlangt at han skulle blitt med i bryllupet. Hadde blitt både skuffet og sur om han heller hadde dratt på tur med jobben..det kommer sikkert flere turer og folk gifter seg som regel bare èn gang. Man bør ta litt hensyn når man er regnet som gjest i et bryllup. De nye kollegene hans har sikkert full forståelse for dette..det er jo ikke snakk om et bursdagsselskap liksom..

Skrevet

Tror jeg hadde latt han bli med jobben iom at det ikke er deres aller beste venner. Som du sier er det lett å falle utenfor i en ny jobb. Men jeg forstår også at det er vanskelig når dere allerede har sagt at dere kommer i bryllupet. Kjenner du andre enn brudeparet der? om du ikke gjør det ville jeg nok at han skulle blitt med... uff, vanskelig situasjon dere er i, ja.

Skrevet

Hmmm..syns ikke denne er vanskelig i det heletatt.Er man bedt i bryllup og har sagt JA til å komme så disser man ikke dette bare pgr av en bli kjent fest.De er tydligvis gode nok venner til at dere har sagt JA til å komme.

Jeg er av den oppfattning at det man sier JA til først er det man går på,kommer det andre ting senere så sorry....da er det forsent.Jeg hadde aldri gjort om på en sånn invitasjon.

Som mange sier her...et bryllup er bare 1 gang,forhåpentligvis og bli kjent fest på jobben kommer det flere av.Han har allerede hilst på kolleger i forbindelse med middag(er)....jeg tror nok jeg også hadde blitt ganske fornærmet og veldig skuffet,for hva skal man si til brudeparet da når man allerede har sagt JA til å komme???

Nei....vet du hva dette tror jeg jobben hans forstår og gjør de ikke det,så har han ikke noen bra kolleger syns jeg.

Syns overhodet ikke denne situasjonen er vanskelig ...jeg holder med trådstarter,jeg syns det er uholbart å først si JA til å komme også plutselig si NEI 1 mnd før bryllupet.Da skal det isåfall være snakk om sykdom og ikke en annen vanlig bli kjent fest.De kommer det flere av.

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Jeg syns ikke dette er en big deal i det hele tatt. la han dra på sammenkomsten med jobben, så drar du i bryllupet. Sånt skjer. Det er ikke deres aller beste venner sier du, så det går nok greit. Selv om brudeparet har "regnet" med mannen din så kunne han jo ha blitt syk f.eks...

Skrevet

skjønner ikke at det går an å diskutere dette en gang jeg! hva har skjedd med alminnelig høflighet? takker man ja til noen bare inntil noe bedre dukker opp? herregud jeg hadde blitt sur om noen sa ja til mitt bryllup for så i si nei to uker før fordi de skal på jobbfest.. nei takke meg til, hadde blitt månelyst her om min mann prøvde seg på den der! :P

Skrevet

Jeg synes du skal si til mannen din at han får bare være med i bryllupet. Ikke bare fordi det er noens spesielle dag, men og fordi jeg er enig med flere andre her, har man sagt ja, så har man sagt ja. En annen ting er at det er utrolig dyrt å arrangere bryllup. I noen tilfelle kan det være for sent for brudeparet å avbestille maten eller andre ting de ønsker å gjøre for gjestene sine, og da betaler de for noe som ikke er er nødvendig. (maten alene koster ofte mellom 400 og 700 kr pr person. I allefall her som jeg kommer fra gjør det det... Alt etter mat og sted selvsagt)

Uansett sørg for å si fra så snart dere har bestemt dere, for det kjipeste som kan skje er at brudeparet kommer til bordet og oppdager at en plass står tom. Har selv opplevd det, og betale for maten måtte vi uansett. Men ødelegger også litt av bordoppsettet.

Så jeg sier meg enig med HI; ja du har grunn til å bli sur...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...