VinterSol+2 Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 måtte bare få det ut. jeg begynner å bli lei av å være gravid!! lillegutt har det best om hn får være i magen en god stund til, og ting er overhodet ikke klart for ny baby her i heimen, men jeg må innrømme t jeg gleder meg villt til å møte han, og til å ikke være gravid mer! (pga dødfødselen har jeg jo vært gravid mer eller mindre siden juli i fjor... gleder meg til å kunne gå i trappa uten kynnere, eller å kunne ligge skikkelig påmagen..) sånn. takk. sleng dere på. 8 uker to go.
Kari Trestakk Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Kan ikke gjøre annet enn å si meg fullstendig enig! Noen ganger har jeg lyst til å skrike ut all frustrasjon, men jeg biter det i meg. Jeg har fire uker igjen til termin, og synes at tida går usannsynlig sakte noen ganger. Mitt svangerskap har medført såpass mange plager at jeg ikke på noen måte kan si at jeg liker å være gravid. Og nå er jeg stor og tung, har bekkenløsning, halsbrann m.m. Sover elendig om natta også, og lengter sinnsykt etter å kunne sove på magen igjen. Så her er det med andre ord full nedtelling... Fordelen med å være drittlei av å være gravid er at man ikke gruer seg til fødselen. Jeg gleder jeg meg hinsides til å treffe den vesle gutten som bor i magen min, og jeg skal juble høyt når riene starter! Jeg skal ta i mot all smerte med glede, så lenge belønningen er så stor. For det første å få holde det lille vidunderet, og for det andre å være ferdig med å være gravid forall fremtid (regner jeg med, da)!
ormeynglet Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 Skjønner godt at du er lei nå! Fatt mot, det er ikke så lenge igjen, kommer til å gå fort disse siste ukene! Jeg er av de heller merkelige gravide som egentlig liker det siste trimesteret best. Har 3 fra før og har ikke vært skikkelig lei, ikke på slutten en gang. Første halvdelen derimot, kan man få billig av meg! Dette blir siste for meg, så skal prøve å nyte den siste tiden. Du er jo i en litt spesiell situasjon da iom at du har vært gravid rett før dette svangerskapet også. Du får bruke disse siste ukene til å pusle litt hjemme og gjøre klart til babyen kommer. Kanskje litt shopping hvis du er i form til det. Jeg har også 8 uker igjen, termin 29.sept.
h.hippo Skrevet 3. august 2009 #4 Skrevet 3. august 2009 Hehe.. du er ikke alene, nei! Synes egentlig ting har gått veldig greit denne gangen, men har nå hatt 4 uker ferie i drittvær, blitt litt passiv, og nå gjør det jo vondt overalt... Ikke kan jeg leke med verdens herligste treåring, ikke gå tur med hundene osv... Og ikke kan jeg sove på magen, eller ligge på brygga for å se på krabber med junior! Har i overkant av 7 uker igjen, og det føles leeeenge nå! Litt godt å skulle jobbe 3 uker, så det skjer litt annet som kan ta tankene unna selvmedlidenheten her;-) Så det er godt vi har hverandre, og at vi skjønner hverandre så godt! Vi får bite tennene sammen, og gjøre det beste ut av det! Og når jeg ser på junior ved siden av meg, så må jeg jo si at jeg gleder meg til resultatet denne gangen også!
onehitwonder - Skrevet 3. august 2009 #5 Skrevet 3. august 2009 jaa endelig en tråd der vi "ikke fødeklare" kan få klage litt og:) Jeg har da hele 10 uker igjen, er førstegangs og føler jeg har vært gravid en evighet. Har en jobb der jeg akk var blitt forfremmet før graviditeten så passet kanskje ikke helt tipp topp men regnet jo med å ha noen mnd å jobbe på, men nei. Ble sykmeldt grunnet ekstrem kvalme, og da oppkast hver eneste natt faktisk fra uke 6. Dette holdt seg gående til uke 21. Da var jeg rimelig utafor grunnet søvnmangel og bare grina og klarte ikke jobbe mer enn et par dager, Sykmeldt igjen. Så i uke 25 var d inn på sykehus med falske rier som de fikk stoppet grunnet uiv som var blitt betennelse.. resulterte i 2 pencilin kurer og sterke kynnere.. Så sterke at jeg i sommer har fått beskje om å holde meg mest mulig i ro. På sjekk på fredag har blodtrykket mitt steget i taket i løpet av sommeren. fra et undertykk på 60-90. mitt ellers så lave blodsukker var nå på over 8 og det var protein i urin så nå er d kontroller hele tiden fremover og på svangerskapspenger frem til fødselen. Og da har jeg ikke nevnt vannmengde i beina, som sikkert hadde vært nok til å omgjøre sahara til tropeskog:( Seriøst.... Nå skal jeg bare sitte her jeg da,ikke bli sliten, ikke spise sukker og salt og bare vente i 10uker? Åh godt å få det ut:D
VinterSol+2 Skrevet 3. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. august 2009 herlig damer! nå følte jeg meg iallefall ikke så alene lenger! jeg syns også det vanskeligste er at jeg føler meg så utafor i kroppen min pga disse hormonene, og jeg lengter etter å være den mammaen jeg vet jeg kan være for toåringen min.. som har hatt gravid mamma halve livet sitt nå jeg har gledet meg til fødsel hele veien jeg da. hehe. har en levendefødsel og en dødfødsel bak meg og jeg er ikke redd for åføde. men klart det blir ekstra motivasjon i å være lei! Men jeg gleeeeeeder meg til å føde under "normale" forhold og å få en liten gutt i premie når det er over! Jeg gleder meg til han er ute og jeg kan snuse på nyfødthodet hans, og til at storesøster får møte lillebror! Det er bare såååå lenge til!!!
gravidmednummer2 Skrevet 3. august 2009 #7 Skrevet 3. august 2009 Godt å høre fra dere!! Jeg er 31+6 i dag, og skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut hele tiden. Har null energi og sykemledt pga ryggen/bekkenet, så det ENESTE jeg gjør er å ligge på sofaen og kjede vettet av meg. Ute er det drittvær, og gubben jobber hver kveld. Det er så innmari kjedelig, hvordan skal jeg holde ut i litt over 8 uker til???? Ønsker dere andre masse lykke til med tiden fremover, måtte den gå mye fortere og bedre enn vi forventer. Gleder meg noe hinsides til belønningen kommer!!
Little.miss.sunshine&Adrian Skrevet 3. august 2009 #8 Skrevet 3. august 2009 Jeg skriver under på denne tråden!!!!! Har ni uker igjen nå, og det føles som en evighet. Ikke har formen vært ålreit heller. Uff, surver litt nå, men det er bare fordi jeg er litt lei av å gå sånn. Mistet to ganger før jeg ble gravid med denne gutten, så jeg føler at jeg har vært gravid i to år snart. Skal bli godt å få kroppen tilbake, og endelig få møte veslegutt:-) Vente, vente....
lady purple Skrevet 3. august 2009 #9 Skrevet 3. august 2009 Ahh! Jeg er så enig så enig! Vannvittig lei og veldig klar for å bli ferdig med å være gravid. Jeg har i underkant av 4 uker igjen til termin, men føler magen sprekker snart. Så hva kan man pusle med for å få tiden til å gå da?!?! Noen som har noen gode tips? Jeg vurderer å begynne å rydde i kjøkkenskapene, enda så kjedelig og tungt det måtte være, men jeg går på veggen av å sitte her i sofaen og ikke gjøre en dæææm shit! Kom med tips ladies!!
onehitwonder - Skrevet 3. august 2009 #10 Skrevet 3. august 2009 hm tips.. altså mtv.com/shows har vært min store redning i disse regnværsdager når sambo er på jobb og jeg ligger med beina høyt. Ferdig med 16 year and pregnant, laguna beach, the hills og er nå midt inne i the city. Mulig jeg er veeldig enkel å underholde, men men så lenge d funker...
nr 2 i oktober? Skrevet 4. august 2009 #11 Skrevet 4. august 2009 veldig enig... har 10+5 igjen.... e tungt eksistere i varmen
Mimmi84 Skrevet 4. august 2009 #12 Skrevet 4. august 2009 ikke for å være teit, er førstegangs så vet ikke helt hva som er vanligst på dette stadiet (har 10 uker igjen , termin 11 okt) og har akurat kommet hjem fra 2 ukers telttur i danmark. merker så å si ikke at jeg er gravid, annet enn at jeg er litt større en vanlig. Setter meget stor pris på det! er virkelig ikke ment som "ædda bædda" til alle dere som er slitne og lei. men kan jeg regne meg som unormalt heldig? eller er det like vanlig å ha det sånn, som å være dårlig, tung og lei?
Gjest Skrevet 4. august 2009 #13 Skrevet 4. august 2009 Føler med deg! Nå har jeg endelig og omsider kommet til det punktet at babyen kan komme når det måtte være, terminen er bare 5 dager unna, men guri så lang 3. trimester har vært denne gangen! Dette er mitt fjerde svangerskap på under 7 år, så nå er jeg så møkk lei av å være gravid som det er mulig å få det. Tror aldri jeg kommer til å savne det faktisk.
Johan Skrevet 4. august 2009 #14 Skrevet 4. august 2009 Jeg har vært drittlei av dårlig form de 7 første månedene. Nå er det bare litt under 4 uker igjen, og jeg kjenner at den siste tiden har gått så fort. Endelig går det litt fortere, og formen er kanskje litt bedre og. SÅ kanskje det kan være en oppmuntring, at det går gjerne litt fort når det nærmer seg. Nå skal det sies at mann og barn har hatt ferie, og da raser jo tiden, og at jeg har litt for mye å gjøre. Men travle dager er ikke å forakte, så lenge man orker. Da flyr tiden.... Lykke til med nedtellingen, jeg føler sånn med dere.
CaMeLiA ♥ er mamma til to ♥ Skrevet 4. august 2009 #15 Skrevet 4. august 2009 åh, godt å høre at jeg ikke er den eneste som er tildlig lei! er så svær å tung nå at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, å spesielt ille er det om nettene. har ikke sovet godt en natt på mange uker. våkner tissetrengt og med halsbrann flere ganger om natta og har mye vonde kynnere og nedpress. håper jo så klart at mini holdert seg i magen iallefall til uke 37, men gud så herlig det skal bli å være ferdig.
venter barn nr 6 okt fødeklar Skrevet 4. august 2009 #16 Skrevet 4. august 2009 ja ja ja jeg også kjempe lei . orker ingen ting lenger , hvordan skal man klare ennå 9 uker til . jeg har også vært gravid to ganger hadde dødfødsel i i fjor i 35 uke . så det merkes på kroppen at man har vært gravid så lenge i strekk nesten teller ned nå
Mammaen&Emil Skrevet 4. august 2009 #17 Skrevet 4. august 2009 Ah, ditta va god lesing 9 veke og 5 dager igjen til termin, og er dritlei! Vil ha tilbake min gamle kropp og vil møte den lille:) Men innser at det ikke er ansvarlig å ønske han ut heilt endå, men håper eg i det minste slipper overtid!
mammatiloda Skrevet 4. august 2009 #18 Skrevet 4. august 2009 skjønner deg så godt! jeg har 5 uker igjen, ettersom jeg var ferdig med studiet mitt i juni har jeg hatt fri siden uke 26, formen har ikke vært noe særlig heller men bedret seg faktisk i siste trimester. Men! jeg har prøvd være litt oppfinnsom siste ukene, noe av det jeg nå driver mye av tiden med (babyforbereddelser er jo unnagjort for lenge sia:) er: leid lydbøker på bibilioteket, krim så er det lett underholdning bestilt noen nye serier fra cdon som jeg ser en episode eller 2 av daglig.( livet med larkins, the wire etc) invitert venninder på lunsj, de bidrar så jeg kan slappe av... skriver dagbok til babyen prøver nye oppskrifter på kjøkkenet når jeg orker det går fast tur hver dag, holder bare ut kynnere. syns det hjelper ha noen faste rutiner fotterapi, hårpleie etc hjemme. mens jeg enda har tid til det:) og så legger jeg inn små sovepauser løpe av dagen og vips så er samboer kommet hjem fra jobb. nå skal det være sagt at jeg er førstegangs, så har ikke småbarn ta meg av fra før av... utenom dette gjør jeg mye rent, er helt maniac på det for tiden!
mammatiloda Skrevet 4. august 2009 #19 Skrevet 4. august 2009 he he, slik var jeg og bare 2 uker siden!. følte meg isupergod form! men så kommer livmoren opp på sitt høyeste i uke 35 ca, og så er plutselig alt tungt!! men er ved godt mot, skal visst få tilbake pusten om en uke eller 2 når jenta vår synker ned he he:)
VinterSol+2 Skrevet 4. august 2009 Forfatter #20 Skrevet 4. august 2009 virker som om det er en viss forskjll på førstegangs og flergangs, på den måten at førstegangs begynner kjede seg.. det har ikke jeg tid til. men jeg savner å ha ork til å gjøre alle sånne ting som jeg MÅ gjøre i løpet av dagen for å få hverdagene våre til å gå rundt, feks. De siste dagene har jeg faktisk sovet godt på nettene, og våknet relativt uthvilt om morgenen. så jeg prøver å få unna litt da. men sånn som i dag; jeg stod opp, sendte barn i barnehagen, vasket badet, satte en brøddeig og en bolledeig, vasket kjøkkenet, fikk lunsjbesøk, dro på handletur, hentet vesla i barnehagen og handlet på vei hjem (vi gikk, det tar ca 1,5 timer med nesten høygravid mor og toåring på slep) så bakte jeg ut bollene, (brødet stekte jeg på morgenen)lagde middag, har servert vesla, og nå sitterjeg med bena høyt og ser på barnetv.. mangler overhodet ikke på ting å gjøre i løpet av en dag, nei! Men lei? JA. det må jeg innrømme at jeg er. Skulle ønske jeg hadde overskuddet til å gjøre alle disse tingene med noe mer iver, lissom.. men men.. *telle ned* straks bare 7 uker igjen!
NyttHåp <3 baby nov 09 Skrevet 5. august 2009 #21 Skrevet 5. august 2009 Åh vintersol, jeg måtte innom her å snike litt for å se hvordan det gikk med deg:) Du hadde dødfødsel en mnd før meg, og jeg begynte nesten å bli bekymra ettersom jeg omtrent ikke har sett noe av deg og uglemmamma her på ei stund. Kom jo ikke på at dere har hoppet så langt som hit og "snart" er fødeklare! Jeg misunnner deg masse med "bare" 7 uker igjen. Heldiggris! Jeg har forhåpentligvis 15-16 uker igjen jeg. Og da har jeg gått sammenhengende gravid siden februar 2008 og gleder meg derfor ENORMT til å bli ferdig:)
klmw<3 Skrevet 5. august 2009 #22 Skrevet 5. august 2009 Leeeeeeeeei jeg og... har 6 uker igjen har symfysemål laaaangt over normalen er kvalm og spyr ennå... Satt på knærne på stuegulvet i går med hodet i en grønn tiliters plastbøtte fra 10 - 12 på kvelden... 34,5 uke på vei.. var og så heldig å få nyebekkenbetennelse og lå 5 dager på sykehus for et par uker siden... selvfølgelig mens vi var på ferie hjemmefra... å ligge på sykehus i fremmed by er ikke så ok faktisk... Har tre barn fra før.. to litt store og ei lita ei på 1,5.. så føler at det har gått litt i ett med de to siste svangerskapene... Men det er jo selvvalgt da Åååh så deilig å kunne syte litt før leggetid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå