nino Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 Vi har et lite dilemma her hjemme, og jeg vet ikke om jeg er urimelig eller ikke. Vi skal i et bryllup om 1 mnd. Har sagt ja for lenge siden. Så dukker det opp et arrangement med den nye jobben til mannen min. Han begynner i ny jobb om 2 uker og de skal på tur akkurat den helgen. Han kom plutselig på at han hadde hørt det nevnt for en stund siden, men hadde glemt det og kom på det i dag. Han skal begynne ny jobb i det private, og jeg skjønner jo at det er viktig å være med på ting og vise interesse i begynnelsen for ikke å aflle utenfor. (Han har allerede vært på bli kjent middag så han har hilst på mange allerede...) Men er jeg urimelig når jeg blir sur hvis han prioriterer sosial tur med jobben fremfor å gå i det bryllupet?? Han får det til å høres ut som om jeg er den slemme når jeg ikke liker at han velger jobben forran meg... Er ikke våre beste venner som gifter seg akkurat, men likevel. Vi har jo sagt ja og all ting. Hva synes dere? Helt ærlig?!
Abracadabra Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 nei, synes ikke du er urimelig! herlighet. er det hele helgen han skal være vekke da eller går det feks an at han er i kirken/middag med deg og så slår seg sammen med jobben etterpå? (kan kanskje bli kinkig å forklare til brudeparet da, men...)
nino Skrevet 3. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2009 skal være vekke hele helgen og har ikke anleding å komme i deler av bryllupet hvis han reiser. er for langt
**♀03♥ ♂10♥ ♀12♥ Skrevet 3. august 2009 #4 Skrevet 3. august 2009 Hvis det hadde vært deg?!? Hva hadde du gjort!! Å dra på sosial tur med jobben før enn starter er jo en kjempe mulighet til å bli kjent!! :-) Og hvis ikke det er så veldig nære venner..... vel!! Tror kanskje jeg hadde latt han dra!! :-) Det er jo en mnd til, og det vil jeg si er god tid i forhold til å melde avbud for han. Vanskelig dette!! :-) Lykke til!!
Abracadabra Skrevet 3. august 2009 #5 Skrevet 3. august 2009 uff vanskelig ja! jeg ville nok vært litt sur gitt...men jeg ville jo ikke hindret ham i å reise. ville også da forvente av HAM, at han ikke forsøkte å hindre meg i være sur. ;-) men mannen min er godt kjent med mine - tja, kall det særegenheter? - og vet at av og til må jeg få lov til å furte. det går jo alltid over.
nino Skrevet 3. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. august 2009 er mitt søskenbarn som gifter seg....
**♀03♥ ♂10♥ ♀12♥ Skrevet 3. august 2009 #7 Skrevet 3. august 2009 hmmm..... veldig vanskelig!! :-) Snakk med folk i familien din!! (hvis du har mulighet) evt snakk med ditt søskenbarn. Hvis du tror de blir fornærmet, eller du ønsker at han skal være med deg, så stå på ditt!! :-) Si at denne avtalen kom først, og det må han forstå! Men menn er jo litt anderledes enn oss kvinner av og til!!! ( eller ofte.... :-)) De tar det ikke så tungt om de ikke går i bryllup ( gjelder ihvertfall min samboer)
FrøkenSprøken Skrevet 3. august 2009 #8 Skrevet 3. august 2009 Jeg ville latt ham dra. Og jeg ville ønsket å dra selv, dersom det var jeg som hadde begynt i ny jobb. Spesielt i det private. Så får du heller dra i det bryllupet alene. Det er jo sikkert mange du kjenner der? Jeg forstår at du er skuffa, det ville nok jeg også ha vært, men jeg mener allikevel at det viktigste i denne sammenhengen vil være din manns firmafest. Så får han heller vise deg litt takknemmelighet for at du lar han få lov;)
pinkdelight Skrevet 3. august 2009 #9 Skrevet 3. august 2009 Jeg synes han må ta valget- og vurdere dette selv. Er det deres beste venner er det vel naturlig at han selv melder avbud og gir sin egen forklaring.
2010 Mammaen Skrevet 3. august 2009 #10 Skrevet 3. august 2009 Helt ærlig, så er det EN gang dette paret skal gifte seg, og dere har allerede sagt ja. Man avlyser etter min mening kun et bryllup hvis man blir forhindret pga sykdom eller andre alvorlige ting. Sosiale jobbting er det jo i massevis, det er sommerfest, fredagspils, seminarer, kurs, samlinger, teambiudinger, julebord osv. Det blir MANGE muligheter til å treffe kolleger, men ingen flere muligheter til å komme i det bryllupet. Hilsen en som jobber i det private (og som ville vært glad for flere bryllup for å "slippe unna" jobbfester.
Alltid Skrevet 3. august 2009 #11 Skrevet 3. august 2009 Jeg hadde forlangt at han skulle være med i det bryllupet vi allerede har takket ja til. Det er da ikke verre enn at han sier grunnen på jobben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå