Gå til innhold

Gradert uttak av foreldrepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Er det noen som vet hvordan dette fungerer med gradert uttak? Mannen skal ta hele permisjonen men han skal jobbe 2 dager i uka tenkte vi....jeg vet at han må fylle ut skjema og ha en avtale med jobben men jeg stusset litt over at det stod:

"Du kan forlenge perioden ved å kombinere delvis arbeid med delvis uttak av foreldrepenger. Graderte

foreldre penger utgjør differansen mellom deltidsstillingen og en 100 prosent stilling. Utbetalingen av

foreldre penger reduseres i forhold til omfanget av arbeidet slik at uttaket fordeles utover et lengre tidsrom.

Du får litt mindre penger over ett litt lenger tidsrom. Beløpet du får utbetalt er det samme som om du velger

fullt uttak av foreldrepenger. "

Betyr det at han vil få utbetalt mindre penger i mnd.? Synes det er litt rart....det er med 99% sikkerhet arbeidsgiver som utbetaler lønn i perioden, vil de da ikke bare fortsette å utbetale vanlig lønn?

Håper noen av dere kloke damer/jenter kan hjelpe meg...det vil jo være ganske dumt om vi får mindre penger å rutte med bare fordi far jobber 1-2 dager i uka...(jeg er student og får engangsstønad)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...