Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 Det står det om to damer som ble helt friske av å endre kostholdet helt. Det kan jo være flere her inne har prøvd det, og det kanskje ikke har funket. Men for dere andre det er jo verdt et forsøk. Damene har i dag startet kostholds-matlagingskurs hjemme hos seg for å hjelpe andre. De har også en nettside. http://www.balansertmat.no Sjekk også ut www.sirkeltrening.no Det er trening som også skal være til god hjelp. (kan jo være flere av dere har prøvd dette også men)
Cat.68 Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Det stod jo ikke noe om Herbalife og fibromyalgi i den linken din. Ikke stod det noe om fibromyalgi og sirkeltrening heller. At kosthold har noe å si er vel igrunn noe de aller fleste får opplyst når man får diagnosen, men at herbalife skulle være det sunne kostholdet er jeg mer skeptisk til faktisk.
lana<3 Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 Alle vet jo at med kosthold og trening KAN man bli symptomfri ved fibromyalgi. Jeg ble bedre etter kostholdsendring og bedre av trening, men helbredet.....neei..
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #5 Skrevet 3. august 2009 Nei vel. Men jeg har ihvertfall tatt kontakt med disse damene nå for å melde meg opp på kurs som de har. Hvis de kan hjelpe med så blir jeg veldig glad. Hvis de to har "spist seg friske på 3 uker" som det står i artikkelen i allers i dag, så skal jammen meg jeg prøvde ut deres metode også. hi
Cat.68 Skrevet 3. august 2009 #6 Skrevet 3. august 2009 Herballife har jo vært i salg og promotert i flere evigheter. hadde det vært så bra hadde nok fibromyalgi foreningen og leger etc anbefalt dette.. Det vil vel helst ha deg til å selge kan jeg tenke meg. Så blir du jo selforsynt. Det er et ofte brukt argument. Men gud bedre. Blir du frisk, så er det jo fantastisk. fortell hvordan det går da.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #7 Skrevet 3. august 2009 Lurer virkelig på hvordan man skal kunne spise seg fri for digre muskelknuter... Dette har jeg null troa på. desverre.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #8 Skrevet 3. august 2009 Herregud så negative dere her da. Digre muskelknuter? Drit i herbalifen. Det er snakk om maten her, men kosttilskuddet er vel noe extra man kan ta. Det er snakk om et matlagingskurs hvor man lager middag osv. ikke helsekostprodukter. De kan hjelpe deg med hva du bør spise. Sorry at jeg la ut hele denne tråden da.
Cat.68 Skrevet 3. august 2009 #9 Skrevet 3. august 2009 Men da må du si det da ,at det ikke handlet om Herbalifen men mat generelt. Men det kan hende at jeg er så naiv at jeg trur at de aller fleste vet at et sundt hosthold er bra, og at de vet hva som er et sundt Kosthold. Men oppdatere gjerne da hva du lærer på kurset og om det hjelper, det er jo det som er inntressant.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #10 Skrevet 3. august 2009 Men ser du ikke at jeg skrev det helt i begynnelsen at det handler om å endre kostholdet? De fant ut hva de burde spise og ikke. også prøvde de litt sånn og slik. Og de har ikke følt seg bedre enn på lenge. Måten de fortalte ting på var akkurat som å lese om meg selv. Og jeg vet at man burde kanskje ikke spise slik og sånn, men har ikke gått skikkelig inn for det med handlelister og sånn, og slik mat da og da. Men hvis de to sammen klarte å finne ut en måte å leve på ved å spise sånn og slik. så syntes jeg appsolut det er verdt et forsøk.=) hi
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #11 Skrevet 3. august 2009 Endret kosthold og trening hjelperpå det meste..Man bblir nok ikke helt frisk,- eller bør ikke forvente det men på veldig mange av dagens "diagnoser" så er det mye og gjøre medå begynne å leve "rett"...Og da kan man jo spekulere i om det er livsstilen som har GITT sykdommen i utgangspunktet da??? Greit at man er skeptisk på slike ting, men så lenge det ikke innebæreråproppe seg med piller i hytt o gpine osm man ikke vet hv ainneholder, så må det da være verdt å åprøveå kutte ut man man VET ikke er bra for en og prøve ut et sundt kosthold? SKjønner ikke at man skal kritisere slike ting..Det verste som kan skje er at man er like plaget av sykdommen sin men akk så mye sunnere og friskere ellers...Er jo en vinn.vinn situasjon uansett og legge om livsstil? Men jeg tror mange heller vil fortsette som før, man vil slippe og trene og svette flere gang i uken og man vil ikke la være å spise sjokoladekaken til kaffen hver dag..... Man vi lfortsette som før, bedagelig og avslappet og spise alt man synes er godt,også spiserman piller man får av legen..FOr legen vet jo best...Også tneker man på at legen sjelden har lov til/tør å si at man ikke får medisin før man har lagt om livsstil..elv om det er DET som i mange tilfeller skulle vært gort... Gjelder ikke alle, så dum er jeg ikke altså. men hører jo titt og ofte om "kurer" for ulike lidelser som kun går ut på å ta vekk div matvarer frakostholdet sitt, eller legge til noe...Og folk MED lideslen fnyser av det hele og fortsetter sin usunne livsstil og knasker piller i stedet..Jeg har selv etter 2,5 år med regelmessig trening og et markant sunnere kosthold så og si blitt migrenefri..2 anfall på de siste 6 mndr,- før var det en gagn i måneden..Har tro på at livsstil spiller inn... PMS er også borte,- sier min samboer..SÅ han er kjapp med å minne meg om DET om jeg vurderer å skippe treninga flere dager på rad )
Cat.68 Skrevet 3. august 2009 #12 Skrevet 3. august 2009 Da trur jeg du misforstår kritikken anonym 17;19. Jeg VET at jeg har lengre og bedre perioder da jeg trener fast og er flink med kostholdet, Derfor gjør jeg det. Det er også kjent og vedtatt at et sundt kosthold og trening er bra for fibromyalgi. Det jeg er skeptisk til er enkle løsninger og preparater som koster flesk og som de i tilegg vil ha deg til å bli forselgere for. Slik som Herbalife.Vi som har firbromyalgi og som hatt det en stund vet at det finnes så mange aktørerer på markedet som lover bot og bedring, men som ikke gjør annen nytte en at aktøren tjener rått på andres smerte. Den beste medisinen for fibromyalgi er trening og et sundt kosthold, det er så, men det er altså Herbalifen jeg er skeptisk mot.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #13 Skrevet 3. august 2009 Selvfølgelig har trening og kosthold mye å si. Det visste jeg da fra før. Og det gjelder vel de fleste sykdommer. Men greia er at disse damene har funnet ut en greie med mat. Spis sånn og slik og ikke det. Og da hjalp det. Det er dette jeg er nysgjerrig på. Hva skal jeg spise til frokost, lusj, middag og til kvelds liksom. Det er det jeg vil ha hjelp til. Og hva må jeg unngå som gjør akkurat Fibromyalgi verre. hi
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #14 Skrevet 3. august 2009 Og forresten jeg ble SÅ glad nå jeg leste artikkelen om disse to damene. Men nå er det nesten så jeg føler at det ikke er noe vits i å dra til de for å få råd. Det er vel bare bortkastet tid og penger. Dere er jo så negative til dette. HAR DERE LEST ARTIKKELEN SELV, OG VET HVA DET ER SNAKK OM EGENTLIG.? Cat vet jo hva som er best for alle. Det er flere av oss som har denne sykdommen også. Og ting funker forskjellig. Og DRIT i piller. Jeg skal ikke ha noe piller. Makan. hi
"nøtteliten" Skrevet 3. august 2009 #15 Skrevet 3. august 2009 Jeg synes du bør fortsette å være positiv jeg.Veiledning i kosthold og trening er jo motiverende i seg selv. Med smerter hver dag er det jo i perioder vanskelig å være positiv i hverdagen så da er jo dette noe som kan hjelpe for deg. Lykke til Men litt obs. Allers har med jevne mellomrom artikler om "mirakelkurer" for fibromyalgi. Men det er jo som sagt verd et forsøk.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #16 Skrevet 3. august 2009 Takk for det=) Åja selvfølgelig man hører mye rart rundt om. Og kosthold har mye og si for alle. Alle ville nok følt seg bedre av å spise sunt. Mer energi og sånn helt klart. Men i tillegg til å få mer energi skulle jeg gjerne sluppet å være trøtt, ha hevelser, smerter, være stiv i kroppen, feber følelse, vondt i halsen, svimmel, kvalm, vondt i huet og mer til. blææ er så lei. hi
Cat.68 Skrevet 3. august 2009 #17 Skrevet 3. august 2009 Men kjære vene da hvem snakker om piller? Jeg har flere ganger sagt at jeg synes du skal prøve, og at jeg gjerne vil høre hvordan det går med deg. Jeg er IKKE negativ til et sunt kosthold og trening, jeg er skeptisk til konseptet Herballife.Og som du sier, Vi er forskjellige og vi opplever dette forskjellig så om du finner løsningen i dette så er jo det ikke noe som er bedre en det. Men jeg må da få lov å være skeptisk for det, uten at du skal føle deg tråkket på tærna av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #18 Skrevet 3. august 2009 Nei ikke du, men en anonym lenger opp her nevnte noe om å stappe i seg piller osv.=)
"nøtteliten" Skrevet 3. august 2009 #19 Skrevet 3. august 2009 Sist jeg var hos reumatolog fikk jeg råd om å holde kosthold mest mulig basisk. Dvs unngå mat som gir syre i kroppen. Samt inntak av omega. Dette har lettet litt på den berømmelige "fibro-tåka" for meg iallefall. Regner med det er noe av det samme de to damene i allers anbefaler?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå