Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 Saken er: Vi har en bilhenger som vi ofte låner ut til familie og venner/bekjente. Hengeren er ikke ALLTID utlånt,men til tider svært ofte. Det er spesielt hans familie som låner den, og siden ingen av de har bil med hengerkrok så blir det til at vi må holde med bil også. Før sommerferien ryddet jeg ute i hagen her hos oss og hadde samlet sammen mye rusk og rask som skulle på hengeren da jeg oppdaget at hengeren var borte, den var altså vekklånt til svigers igjen, den stod fullastet med rusk nede hos dem ( bor rett ved siden av)...så da fikk jeg ikke gjøre mer den kvelden, skal innrømme at jeg kjendte en svak iritasjon over dette men tenkte at jaja så fikk vi gi beskjed om at vi måtte få den tilbake så snart som mulig. Jeg sa til sambo at jeg ikke ville at vi skulle låne den bort mer på en stund siden vi sikkert kom til å trenge den selv (skulle f.eks rydde ut fra kjelleren nå i ferien)..men neida, det tok ikke lange tiden før noen ville låne den igjen, denne gangen var det tantene til sambo som var her i bygda på feriebesøk og som ville låne både henger og bil siden de skulle på plantasjen, jeg ble sint og minnet sambo på at vi hadde en avtale om å ikke låne bort mer akkurat nå, men siden vi ikke skulle bruke hengeren AKKURAT da så måtte jeg bare gå med på å låne bort:( , men vi ble enige om at sambo kunne kjøre dem siden de trengte bil også. Hadde ikke lyst å låne bort bilen for at de skulle kjøre milevis avgårde på tur liksom, forstår at dette er tantene til sambo men jeg kjenner de knapt og for meg ble det bare unaturlig:S uansett så trengte vi bilen selv også:S Jeg høres sikkert skikkelig kranglete ut nå men jeg er virkelig bare glad for å kunne låne bort så lenge det er en gang i blant, det er bare kjekt å kunne hjelpe, men akkurat nå kjenner jeg at det blir for mye. I dag var det bare dråpen som fikk meg til å skrive dette innlegget, jeg skulle kaste noen gamle puter og forskjelli som jeg ikke får plass til i søppeldunken, og henger er borte vekk igjen, og hvor tror dere den står? joda på sin faste parkeringsplass nede med svigers.....grrrrrrrrrrrrr... aner ikke om de spør sambo om å låne den eller om de bare går og tar den heller, kjenner jeg blir provosert:( Hva skal vi gjøre? det er ikke rett at vi skal måtte holde hele hans familie med henger og bil, som sagt så låner vi gjerne bort en gang i blant men jeg synes ikke det er greit å låne bort bilen:( og hva med slitasje på hengeren?..hva mener dere? tar gjerne imot helt ærlige og seriøse meninger om dette, og tar gjerne imot råd også om dere har det. (Ikke sikkert jeg er rettferdig i denne saken men det er iallefall dette jeg føler)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Vi har ikke henger, men stor bil. Det skjer støtt og stadig at familie vil låne bilen. Enten skal de flytte, eller rydde, eller handle nytt, eller pusse opp. Bla bla bla... det er veldig irriterende! jeg har gitt beskjed til min side av familien, så nå holder de endelig fred. grunnen til at jeg ble irritert var mest at de lånte den, men fylte aldri på tanken. Og vi bor et stykke unna og bilen er ikke akkurat gjerrig på bensin. Si i fra! Det er jo deres henger!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 her hadde jeg også reagert. Slik er det hos oss også, men det er mest min far som er problemet. Stadig vekk kommer han og fyller boden vår med alt mulig skrot som han ikke klarer å kaste selv. Han gjør det gjerne når vi ikke er hjemme og kan stoppe han. Nå må jeg ta mot til meg og be han stoppe. Jeg har sagt at han ikke må fylle opp mer og at vi ikke har plass, jeg orker ikke alt rotet heller, men han hører ikke. Her om dagen hentet han bare en masse planker som har ligget her etter forrige eier av huset. Han skulle bruke de til å fikse opp leiligheten under seg. Dette til tross for at vi er igang med å rive flere vegger og pusse opp både kjøkken, bad og soverom og kunne trengt de selv Folk som ikke vet forskjell på mitt og ditt blir slitsomme etterhvert! Nå har i alle fall jeg fått nok og sier ifra!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #5 Skrevet 3. august 2009 Om hans foreldre trenger hengeren så ofte kan du be de kjøpe egen og få montert hengerfeste på bilen sin. Eller de kan kjøpe deres henger og dere kan låne. Foreldrene mine fikk montert hengerfeste på bilen sin akkurat og betalte 20 000 for delen og arbeider, men dette var dyrt siden det var en BMW. Er billigere for de fleste andre modeller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå