Gå til innhold

Trenger litt hjelp her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 2 mnd gamle sønn har begynt å bry seg veldig om "omverden". Dette byr på problemer ved amming. Selv om han er sulten må jeg kave for å få ham til å spise, for han ligger bare å "snakker" og studerer ting rundt seg. Puppen bryr han seg ikke om. Men etter litt grining og kaving så får jeg ham endelig til å ta puppen og da spiser han masse. Men plutselig "hykker" han seg av og igjen begynner å studerer ting rundt seg. Slik er hvert måltid for tiden, og vi bruker kjempelang tid. Visste at dette var normalt etterhvert,men ikke etter kun 2 mnd.

Noen som har noen tips til meg om hva jeg kan gjøre for å få han til å spise mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv så langt det er muligt å amme på rolige steder. Gå inn på soverommet hvis dere er hjemme, og ellers søk steder der dere er helt alene og uten for mye bråk. Sånn løste jeg samme problem.

Skrevet

He he he...kusina mi har samme problemet med sin 4 mnd gammel baby. Om det er folk rundt han som prater eller bråker, så må han følge med. Noen ganger så må hun bare gå inn på rommet, for å amme. For der er det stille og rolig. Ingenting som kan distraherer.

Skrevet

Hehe, slik er min sønn også. Han er 2.5 mnd og er veldig våken av seg. Han MÅ følge med. Han skal prate å pludre hele tiden, skal se verden. Når vi triller tur vil han helst se og ikke ligge å sove.

Jeg syns det bare er morsomt, liker å ha en våken baby, han får i seg maten etterhvert. Når han blir større skal jeg lære ham at det ikke er fint å snakke med mat i munnen, men nå forstår han visst ikke det enda jeg har sagt det mange ganger.

Skrevet

Takk for svar :) Å gå en plass det er rolig og ikke andre til stede har jeg prøvd. Samme problem oppstår da. Han kikker på lys, bilder og ellers ting som skiller seg ut med f.eks sterke farger. Jeg må omtrent prøve å dytte puppen inn i munnen på ham,men da blir han bare irritert. Har vel funnet ut at den beste måten å få ham til å spise på er å bare sitte med puppen fremme helt til han er ferdig med å kikke rundt seg, og da kanskje (hvis jeg er heldig) så tar han tak ettehvert.

HI

Skrevet

Hva med å bruke et ammesjal slik at han ikke kan se så mye? Er jo kanskje verdt å prøve..

Har ingen erfaring selv, var bare tanken som slo meg. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...