Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 De bor 1 time unna oss og synes de ser altfor lite til gutten vår. Men de får jo sett han ca 1 gang i uka, enten ved at de kommer til oss eller vi til dem. Jeg orker ikke kjøre over til dem noe mer, og ikke ønsker jeg å ha de på besøk så veldig mye oftere heller! Å når vi er der på besøk så maser de stadig om vi ikke kan overnatte, men det orker ikke jeg..jeg vil hjem. Er jeg urimelig eller? Får da være måte på hvor mye man skal henge med svgers... De er greie altså, men kan bli veldig slitsomme i lengden...
Dronningen! Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Ville du gjort det samme om det gjaldt dine foreldre? Og har du det samme "slitsomme" med dine foreldre?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 Hvor gammelt er barnet da? For Han/hun kan jo overnatte hos farmor og farfar en natt eller noe? Mot at dem både henter og leverer?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #4 Skrevet 3. august 2009 Barnet er bare 2 mnd så er enda for liten til det. Når babyen er stor nok er det klart at han skal få overnatte hos dem. Mine foreldre bor milevis unna så de ser vi kun i ferier..
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #5 Skrevet 3. august 2009 Kan ikke dere overnatte en natt i ny og ne da? klart de vil se mer til barnebarnet sitt:) Syns du kansje er litt urimelig:)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #6 Skrevet 3. august 2009 Da så. Men kunne dem ikke bare få lov til å besøke dere da? Dem gjør jo ikke akkurat det for å plage dere, men besøke barnebarnet sitt. Og tenk så heldig du er som da kan sitte og slappe av mens dem kose seg med barnebarnet sitt.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #7 Skrevet 3. august 2009 jeg synes faktisk ikke du er urimelig. dette betyr jo ikke at du ikke er glad for at de vil være med gutten din. mine svigers bor en og en halv time unna her, og har mast helt siden gutten vår ble født om å få se han mer, og om han kan ligge over og om de kan passe han alene, men i vårt tilfelle så er det alltid vi som må dra til dem. gutten vår er nå 10 mnd og de har vært her 3-4 ganger. og det er kun bursdager og et par gang vi har bedt de på middag. sier det hele tiden at det er bare å ta seg en tur, men kommer aldri, men klager på at de ser han for lite.... jeg tror i sin iver over å bli besteforeldre kanskje ikke dine svigerstenker på at det er flere som "krever" å få treffe deres lille? jeg synes det er slitsomt å hele tiden ha besøk og dra på besøk for det er alltid noen som vil se han. jeg sliter ennå med å la guttenvår ligge over til svigers, men de må gjerne komme hit å passe han og ligge over. jeg skal da alltids finne på noe utenfor huset.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #8 Skrevet 3. august 2009 Mine svigerforeldre bor også en time unna. Vi besøker dem gjerne for en hel helg av gangen, eller for flere dager dersom det er ferie. På den måten blir de fornøyd, og sønnen vår er fornøyd. Noen ganger overnatter de hos oss også, og de er hjertlig velkomne. Må legge til at jeg stort sett er veldig godt fornøyd med svigerforeldrene mine. De hjelper til masse med ungen, så når vi er på besøk hos dem så er det bare for meg å lene meg tilbake og slappe av. Synes det er mye mer slitsomt å ha besøk av dem enn omvendt, for det er fører en del ekstra arbeid med å ha gjester. Jeg synes kanskje at det hadde vært naturlig om dere overnatter hos dem en gang i blant. Da får de mer sammenhengende tid sammen med både dere og barnebarnet sitt. Men jeg skønner at du synes at det blir litt mye når dere uansett ses ukentlig. Kanskje kan dere kutte litt ned på hvor ofte dere møtes, men heller være litt lenger på besøk når dere først treffes? Trenger jo ikke ta noe stort oppgjør med dem likevel, bare si at det ikke passer noen ganger.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #9 Skrevet 3. august 2009 Tusen takk for tilbakemeldingene har vært veldig tungt for meg dette. Barnet vårt er som sagt bare 2 mnd og dagene er svært slitsomme med lite søvn og amming i ett kjør. Synes derfor dette maset fra svigers er vanskelig å forholde meg til. Vi har jo andre i momgangskretsen (tanter, onkler og venner) som også stadig vil treffe oss. Som sagt når barnet blir eldre skal de mer enn gjerne få passe han og ha han på overnatting!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #10 Skrevet 3. august 2009 Det er kun du som bestemmer, og gjør det som du føler for og ønsker..Så lenge også mannen din syns det er greit da.. Men som menn flest så tenker de vel ikke over det så mye.. Ikke hør på alle andre..Gjør det du føler for ..Ferdig
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #11 Skrevet 3. august 2009 Nei, du er ikke urimelig i mine øyne ihvertfall, dere treffer jo de omtrent en gang i uken og det får dem da være fornøyd med. De kan jo ikke kreve eller forlange noe som helst og de må ta til takke med det de får. Vil du ikke overnatte der så ikke gjør det... jeg ser også svigers ca. en gang i uka og synes det er litt for ofte, har så mye annet å drive med og mange andre som jeg skal ha kontakt med også.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 3. august 2009 #12 Skrevet 3. august 2009 Synes det var ganske ofte jeg! Er ikke alltid vi får/eller er på besøk til våre foreldre(20 min unna) eller svigers(5 min unna) i løpet av en uke. Men iom at jeg er mye aleine med ungene liker jeg noen ganger å ta en tur til de =)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #13 Skrevet 3. august 2009 Skjønner at du kanskje synes dette er slitsomt akkurat nå..gutten deres er jo bare 2 mnd enda (syntes det sto det lenger nede her?), så det kan ta litt tid før man kommer inn i den normale rytmen igjen. Vil bare si at man skal være takknemmelig for at man har familien rundt seg. Svigerforeldrene mine bryr seg ikke noe særlig om barnet vårt, men engasjerer seg dypt i barna til søsteren til sambo. Det er vondt! Synes du skal sette pris på at de er der og gjøre det beste ut av det : )
vi blir 4 :o) Skrevet 3. august 2009 #14 Skrevet 3. august 2009 jeg synes overhode ikke du er urimlig!! flott at dere ser da så ofte som en gang i uken! Etterhvert kan jo den lille overnatte, også får dere litt avlastning og ) Tror det er svært mange der ute som ser sine barnebarn sjeldnere enn en gang hver uke!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #15 Skrevet 3. august 2009 15.32: For en utrolig egoistisk holdning og tankegang! Det bir et langt varmere og bedre samfunn å leve i for alle hvis man kan klare å løfte blikket fra egen navlelo og se at det å gjøre noe for å glede andre faktisk er en god ting. Om man kun tar hensyn til seg selv i ett og alt så blir det fort veldig enkelt å få til, for hvem vil være sammen med en superegoist? Til HI: Det er tidlig i barnets liv enda. Si til svigerforeldrene dine at inntil du føler at du har hodet litt mer over vann så synes du det er godt å komme hjem når det blir kvelden, men at når barnet blir litt større så vil dere gjerne sove over en gang i blandt. Og jeg kan love deg at det er ganske godt når småtasser vokner kl 5 at bestemor eller bestefar kommer listende og ikke kan tenke seg noe bedre enn å holde småtten med selskap til dere tasser opp til ferdig frokost kl 10 :-)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #16 Skrevet 3. august 2009 Mit beste tips er å dra dit en helg, fra fredag til søndag. Vær sikker på at ungen blir lagt nærmest mulig svigers sitt soverom. Det kurerte våre for en stund. Noen positive sider er det ved å ha en unge som våkner mange ganger hver natt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå