Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 De bruker jo alltid andre ord påforskjellige diagnoser... Håper noen kan hjelpe meg.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 jeg har hatt betennelser i både skulder og albuer og mitt råd til deg er enten å gå til fysioterapi, osteopat (hjalp meg veldig) naprapat eller annen form for behandling, eller å kutte ut den handlingen som påfører deg betennelsen. Jeg får betennelse i albuen hvis jeg skriver for mye på pc, så i perioder har jeg mye smerter, men når jeg modererer meg forsvinner smertene. Du må for all del ikke takke ja til kortison, det er et veldig sterkt preparat som du godt kan trenge siden i livet til langt viktigere ting, men hvis du har brukt det mange ganger minskes effekten. Kortison er heller ingen definitiv behandling, du må gjerne få det flere ganger. VOltaren eller andre betennelsesdempende piller kan jo hjelpe, men det er ingen vits i å ta de hv is du fortsetter i full grad med det som påfører deg betennelsen, da vi du bare få igjen smerter og betennelse så fort du slutter Hilsen ei med MYE betennelser
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 Senebetennelse kalles som oftest tendinitt.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #4 Skrevet 3. august 2009 Tenker du på inflammasjon? Ellers tendinitt som en over her sa. Har også hatt mye betennelser, spes i underarm, albue og skulder. Skulder definitivt verst, kan ikke sammenlignes med fødsel (min hvertfall) på det verste:p Mye verre etter min mening:P Fått kortison to ganger, den ene virket og da var det som å komme til himmelen:) Hvis det er så vondt at du ikke klarer å si hvor "senteret" sitter vil de ha liten sjanse til å treffe med kortisonsprøyte, og da kan du like gjerne la være. Voltaren kan virke, men da må du starte litt tidlig og helst unngå de bevegelser som gjerne fører til betennelsen mens du behandles.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå