snart mor til 3 små Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 Skal lage en kyllingsalat, og trenger og god dressing til. Noen?
~sjiraff~ Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Jeg er glad i hvitløksdressing basert på rømme 1 boks rømme 2 fedd hvitløk (med god størrelse) 1/3 - 1/2 rød chili en dæsj med sitronsaft salt og pepper
La Perla Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 Jeg liker godt vinaigretter, evt. dressinger med sitron/lime i stedet for eddik. Jeg pleier å ta: ca. 3 deler god olivenolje ca. 1 del balsamicoeddik/hvit-e eller rødvinseddik/sitron eller lime, alt etter humør, hva man liker og hva man har i hus. Salt pepper En klype sukker eller honning for å ta den skarpeste brodden av dressingen Hvitløk er alltid godt oppi, bruk f.es 1-2 fedd Dette er egentlig nok til en god dressing, men tillegg kan du ha i en (evt kombinere nr. 1 med en av de andre) av disse ingrediensene for å variere: - God sennep, kanskje 1/2-1 liten teskje - Majones, ca 1 ss - Rømme eller creme fraiche, ca 1 ss - Rå eller kokt eggeplomme går også an. Med sennep blir dressingen skarpere, med de andre indrediensene blir den mildere og tykkere. Friske urter er også godt, men det regner man kanskje som en del av salaten og ikke som dressing.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå