Gå til innhold

Gode ideer tas i mot med takk! ;o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som dere har fått med dere, så er det bryllupsplanlegging for alle pengene om dagen - og det er bordplassering som står på listen over to-do akkurat nå..

Men det er vanskeligere enn vi trodde det gitt... Vi skal ha runde bord, med plass til 8 på hvert bord. - og vårt bord skal bare ha 6 personer. Problemet er bare at min kommende manns foreldre er skilt (snart 30 år siden nå), men er ikke de beste venner. Og om vi bare skal ha 6 personer ved bordet vil vi da eksludere svigerfars kone.. Svigermor er ikke gift/samboer, og skal ikke ha med noen partner i bryllupet.

- Dessuten vil ikke svigerfars kone sitte sammen med hans eks, men om hun ikke får sitte ved siden av ham, så kommer hun overhodet ikke.. (jeg har gitt klar beskjed til dem begge at DET er ikke noe tap for oss, så det tar vi ikke hensyn til..)

Men, min mor må være tolk - jeg har nemlig familie i Tyskland og det er ingen andre i bryllupet som kan være tolk, bortsett fra min mor, eller mer selv (noe som er ganske uaktuelt, bortsett fra min egen tale, som jeg har tenkt å ta på 3 språk).

Derfor lurte jeg på følgende: kan man på hovedbordet ha forlovere og brudeparet, og ha familiebordene rett ved siden av? Med foreldre på hver sin kant av bordet, og toastmaster ved det ene av bordene? Sømmer det seg? - Da vil vi jo kunne tilfredsstille alle sammen, og svigermor kan "skravle" med folk hun kommer overens med, samtidig som at svigermor og svigerfar slipper å sitte ved siden av hverandre hele kvelden..

Eller er det noen som har andre gode ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA det kan du!!!

Vi har også en slik familie, og det tærer på kan jeg love deg.

Men tilsutt ble vi bare enige om å gjøre det på vår måte, så fikk de ta det som det var, eller bli hjemme.

Mamma fikk jo ny samboer rett etter at pappa døde, hadde hun skiftet sengetøy en gang eller to tro???

Og hun tok det for gitt at hennes nye samboer skulle sitte ved siden av bruden ( meg), der hvor pappa skulle ha sittet om han levde. Ha ha lizzom....

Vi giftet oss bare 1 1/2 år etter at pappa døde. Så har vi svigermor da, som etter 35 år fortsatt ikke er over svigerfar, enda det var hun som ville skilles.....

Nei vet du, det blir jo som en såpeopra.

Gjør slik som du sier, og blås i resten.

Masse lykke til!!

Skrevet

Så bra... vet jo vi kan gjøre som vi vil, men vil jo ikke bryte med tradisjon heller. ikke helt i hvertfall. En kollega av meg har samme dilemma og de har bestemt seg for å gjøre som vi vurderer, med forlovere ved siden av seg, og foreldrene på hvert sitt bord, med noen i mellom, slik at de som er skilt - ikke må sitte å lage scener en hel kveld.. ;o) (sukk: det er jo rene barnehagen noen ganger..)

Men, vi kommer i mål der også..

Skrevet

Nei dere bryter inge tradisjoner, særlig ikke når dere har småbord.

Vi hadde langbord og brøt sikkert mer med tradisjonene, men jeg hadde min eldste nevø (15 år den gangen) som fulgte meg opp kirkegulvet. Det var også han som satt ved min høyre siden under middagen også.

Ja som du sier, rene barnehagen. Vi har hatt samme skue i begge barnedåpene også:-//

Skrevet

Synes det høres ut som en strålende plan! Med det utgangspunktet du forteller om, så er det vel den beste løsningen som alle parter blir fornøyd med.

Det er nå engang sånn at på slike dager så er det alltid noen som føler for å markere mer eller mindre. Flotteste er jo om alle blir fornøyd og ingen føler de har måttet "gi seg el tapt."

Og hyggelig for dere å ha forloverne (evt m respektive) ved deres bord. Dette er jo mennesker dere har valgt selv og trives med:) Så kan de andre få utfolde seg på sitt beste på de andre bordene!

Skrevet

Støtter den kloe bruden og de kloke damene her inne. Fantastisk god løsning på en kinkig situasjon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...