Gå til innhold

Svineinfluensa-har noen snakket med eksperter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det bare meg, eller tenker dere mye på svineinfluensaen også?Må si det er litt dårlig timet å bli gravid nå...når dette er rett rundt hjørnet. Hørte senest på radio i stad om en undersøkelse som viser at gravide har en risiko for å få barn med hjerneskader dersom de får svineinfluensa i løpet av svangerskapet.Og vi er mer utsatt for komplikasjoner dersom vi blir smittet.Det er fortsatt usikkert om vaksinen kan gis til gravide, og dersom den kan det, skal iallefall ikke jeg ta den. Kan jo være farligere det enn å få selve sykdommen. Jeg er flink med hådhygiene, men blir vanskelig å holde seg unna smitte. Man må jo leve... Har noen av dere snakket med lege og jordmor?Hva sier de?Jeg har ikke vært hos lege enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes også det er litt skummelt...jobber på apotek, så er ganske utsatt for smitte.. skal til lege om 14 dager, får høre hva han sier.. VELDIG nøye med håndhygiene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på sykehus. Og er rundt på stort sett ale avdelinger. Bare et tidsspørsmål før jeg treffer på en med influensaen..... Må nok ta med munnbind omkring ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg veldig redd. Tenkte ikke over dette, men nå som jeg har blitt gravid så kom tanken. Jeg er også veldig nøye med håndhygeine.

 

Jeg studerer, men vurderer ett fri år (ikke på grunn av svineinflausena).

Har en sønn som går på barnehagen så det er ikke lett å unngå inflauensaen :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ikke noe å være redd for. Den frykten som eksisterer er medieskapt. Dere kan slappe helt av. Var innom legen i dag på første kontyroll og snakket såvidt om dette. Ta enkle forholsregler som å vaske hender, ikke gå på konserter, festivaler, ikke ta kollektiv i rushen. Kanskje samboer også bør være litt ekstra forsiktig nå. Ikek fordi denen svineinfluensaen er så farlig, men fordi det ikke er gunstig for fosteret med feber etc. Og ikke ta influensamedisin og vaksine, skal jeg iallfall holde meg langt unna. Dette er overdrevet både fra folkehelseinstituttet og fra medienes side. Gravide tåler en influensa. Og enkelte gravide har blitt alvorlig syke av andre influensaer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...