Gå til innhold

Så uenige alle er?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare mitt inntrykk eller det veldig mange her inne som på generelt grunnlag er fryktelig mye uenige med sin kjæreste/samboer/ektemann?

Prøver ikke å si at jeg og min er helt enige om alt, men vi er grunnleggende enige om barneoppdragelse, kosthold, økonomi, barneforøkelse eller ikke, bryllup osv.

Er det ikke litt grunnleggende for forholdet å være enige i sånne ting?

 

Jeg prøver ikke å dømme eller sånn, jeg bare finner det litt underlig.. men kanskje jeg bare har vært veldig heldig som har en mann som jeg slipper den type diskusjoner med :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg!

 

Men tror det er litt for mange som gjør for dårlig research når de finner seg en partner de ønsker å stifte familie med. Ser ut som om mange luller seg inn i en eller annen rosa, romantisk sky om at "hvis bare vi kjøper hus og får barn, blir også alt annet perfekt"...

 

Og så plutselig kommer hverdagen... Og om man da ikke har et solid og godt forankret grunnfjell å stå på - i form av temmelig sammenfallende syn på "de store tingene", er det klart noen og enhver kan begynne å få problemer.

 

Jeg er også glad for at jeg har en mann jeg er supergodt fornøyd med!! Men så var han også gjennom ukelange 3.gradsforhør om det meste, også ;-)

Skrevet

Selv opplever jeg meg ikke som heldig som har en ektefelle jeg slipper å diskutere det grunnleggende med. Jeg opplever det som helt naturlig. For vi hadde jo kjent hverandre, mer eller mindre i 8 år og vi var forlovet i tre år til endes (kanskje unødvendig lenge, men vi bodde på hvert vårt sted i nesten to år, da så vi hverandre bare i helgene) før det ble ekteskap og påfølgende barn. Tok dessverre nesten tre år før vi klarte å få første.....

 

Alt det du nevner, HI, og en god del mer er det viktige at man er grunnleggende enige om. Om man ikke enten er MEGET tilpasningsvillig eller ønsker et konstant slitende forhold. Blir ikke lett å vokse sammen da,...

 

Tar man seg ikke tid til å bli kjent med hverandre FØR man blir et par, kan forholdet by på overraskelser. Forbauser meg mye, svært mye, at noen tydeligvis bruker mer på tid på avgjøre kjøp av et klesplagg enn hvem man faktisk skal dele LIVET sammen med!

 

Skrevet

Jeg har avvist flere "beilere" fordi jeg ikke var enig i grunnleggende verdier og syn på livet. Det er rett og slett ting som er for viktige til at jeg vil involvere meg med noen som ikke er enig.

Jeg går for tiden rundt og lurer på om jeg er gravid, og jeg og samboeren er veldig enige, det skal bort om det er der. Har ikke trengt å diskutere det, vi er bare enige. Samme gjaldt huskjøp, bilkjøp, bryllup osv. Naturlig for meg også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...