Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Dette bør du egentlig diskutere med legen din, for det er mange hensyn å ta! Dersom du ammer, KAN minipiller være et greit alternativ. En av de store ulempene med minipillen, er at man må ta de til så og si det samme klokkeslettet hver dag. Men når man er hjemme med små barn, pleier det å gå greit for de fleste - mange som har rutine om at de tar de til kl. 21-nyhetene, for eksempel :-) Dersom du ikke ammer, er mulighetene flere. Men det avhenger av endel andre faktorer, også (røykevaner, vekt, sykdomshistorikk osv.), så som sagt - fastlegen er rette instans! Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 Fastlegen min er en ung mann og han hadde desverre ikke så mye peiling, han sa jeg kunne søke litt på nett for å finne det beste alternativet for meg selv. Jeg fullammer.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #4 Skrevet 3. august 2009 Da må du bytte fastlege, for dette skal være basic for ALLE leger, også nyutdannede menn!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #5 Skrevet 3. august 2009 Dette blir jo helt subjektivt fra min side, men etter førstemann valgte vi kondom. Var inne på tanken om spiral og minipillen, men fant ut at jeg ikke gadd å styre med innsetting/uttak av spiral når vi ville ha en til etter en stund. Minipillen droppet jeg også, pga. at jeg ikke følte for å ta hormonpreparater (har bare fått litt noia for det) og pga. evt. bivirkninger med den. Det fungerte helt fint med kondom, og da vi var klare for å starte på andremann, var ikke syklusen klusset til. I dag, som vi har fått to, tror jeg at jeg kommer til å få satt inn spiral. Det er jo litt hormoner i den, men mener det er minimalt.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #6 Skrevet 3. august 2009 Jeg steriliserte meg, veldig greit å gjøre i forbindelse med keisersnitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå