Lizz27 Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 Skjønner ikke hva som skjer her nå. Mister så sinnsykt mye hår. Ca 400-500 hårstrå om dagen. Tenkte ikke så mye over det i starten siden jeg nesten ikke mistet hår når jeg var gravid (9 månder siden jeg fødte). Men nå synes jeg det går litt for langt. Jeg har begynt å få viker og det er ikke spesiellt kult i en alder av 28. Noen som har opplevd det samme? Noen råd? Finnes det noe som hjelper mot dette? Vær så snill å hjelp meg.
La Perla Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Ammer du? I såfall er du en av veldig mange som mister hår i ammeperioden. Selv mistet jeg kjempemye, men det var ingen andre enn meg selv som merket noe....før det begynte å vokse ut igjen, og jeg i en periode gikk rundt med en hårtust stikkende frem øverst på hver side av pannen.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 Jeg og mistet masse hår mens jeg ammet! Har bestandig hatt veldig tykt hår, men ble skikkelig tynn i håret etter noen mnd :-( Kunne liksom se hodebunnen gjennom "manken". Har ingen råd å komme med, men du får trøste deg med at de kommer tilbake når du er ferdig med å amme....
Lizz27 Skrevet 3. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. august 2009 Takk for svar. Greia er jo at jeg ikke ammer og har aldri gjort det. Jeg har også fått sånne hårtuster som stikker frem. Håper at det kommer tilbake. Ikke noe morsomt dette har, Har i utgangspunktet veldig tynt hår og da hjelper ikke dette mye synes jeg.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 3. august 2009 #5 Skrevet 3. august 2009 Hmmmmm. det har vel uansett noe med hormonene å gjøre har jeg forstått, men hør med frisøren din du :-)
Gjest Tale30 Skrevet 3. august 2009 #6 Skrevet 3. august 2009 Det jeg har hørt er at hårtap i tiden etter fødsel ikke er avhengig av amming. Man mister mindre hår under graviditeten, og så kvitter man seg med hår i tiden etter fødsel. Det sa i alle fall jordmor til meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå