Gå til innhold

Et mulig dilemma - hva ville du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med nr. 2 og vil få termin i månedsskiftet mars/april.

Har en 100 % stilling ut året (engasjement). Mulig jeg kan få forlengelse, men ikke sikker.

Mulig jeg får tilbud om en annen stilling på samme sted, fra midten av september. Dette er en stilling med mye ansvar, og arbeidsoppgaver på prosjektledernivå, ettersom prosjektleder skal i fødselspermisjon til over neste sommer. Men selv blir jeg jo da borte fra midten av mars... Noe som gir arbeidsgiver litt hodebry!

Det blir helt sikkert lange dager og mye overtid, et lite "rotterace". Jeg har virkelig ikke noen god følelse for stillingen, og det å måtte være så mye borte fra 2-åringen. I tillegg blir jeg jo ikke i bedre form etter hvert.

Tar jeg ikke denne stillingen, blir det kanskje dagpenger fra 1. januar og til permisjonen begynner i midten av mars. Jeg har opptjent rett til foreldrepenger, og i følge dama på NAV tar de utgangspunkt i mine 6 beste av siste 10 måneder. Derfor vil de ikke legge dagpengene til grunn, men den lønna jeg har nå. Likevel vil det jo bli en del dårligere økonomi i jarnuar, februar og halve mars.

Nå kan det jo også hende at jeg får en eller annen forlengelse etter nyttår, på engasjementet. Men jeg har ikke kontrakt på det. Heller ikke sikkert at jeg får tilbud om den andre stillingen... Alt dette er bare hvis... Men likevel greit å tenke over, føler jeg.

Hva ville dere gjort? Jobbet rævva av dere i 6 måneder, og kanskje mistrivdes med det? Eller satset på at det ordner seg med forlengelse av engasjement, og om det ikke gjør det så ordner det seg likevel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har eg ikkje barn selv så klare ikkje sette meg fullstendig inn i din situasjon, men ein ting vett eg! Det ordne seg alltid! Og du vil jo ikkje stå på bar bakke dersom du må på dagpenger i januar. Du får jo litt penger! Det går an å klare seg fordet om..!

Du hørres egentlig litt betenkt ut ang. ny stilling og masse jobbing. Gå gravid og vær småbarnsmamma og ska ta på seg en ny jobb/stilling...kan være litt mye å bite over.

Men til sist så e det nå bare du som bestemmer ka som e best for deg :) Bare vit det, at penger får en aldri nok av uansett lenger :P Det e jo bare nesten 3 måneder det e snakk om da.. Så hadde ikkje tatt i tanke økonomien, når nav dama har sagt at det vil ikkje telle de to-tre månedene på dagpenger..

Masse lykke til med valget ditt!! Du finne nok den rette løsningen for deg og dine!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...