fru tekopp Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 Får ofte kramper i leggene når jeg sover. Opptil flere ganger hver natt! Greit nok om jeg våkner når det er på vei og kan strekke ut. Men natt til i går våknet jeg av dette og strakk for å slippe unne det vondeste, men følte plutselig at det var som om en kniv ble kjørt inn i hælen på meg! Skikkelig vondt! Og nå er det vondt hele tiden. Det er rett under midt på hælen, så det gør vondt å gå, og strekke ut kramper kan jeg ikke gjøre lenger. Noen som vet hva som kan ha skjedd? Eller er det flere som har hatt det sånn? Hva kan evt. gjøres for å unngå disse krampene hver natt? Veldig takknemlig for tips som kan redde nattesøvnen min. (har sovet 4 timer i natt, trenger minst 10 timer i døgnet for tiden....)
**♀03♥ ♂10♥ ♀12♥ Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Hei Er ikke så veldig plaget med kramper, men har veldig UROLIGE ben. Leste her inne at det kunne hjelpe med Magnesium. Mineraltilskudd: Magnesium - hjelper mot leggkramper og muskelverk generelt. Kan ikke få overdose for mineralet er vannløselig, d.v.s. når kroppen har tatt opp nok skylles restene ut. Resultatet av for mye Magnesium er løs avføring, ta en tablett mindre i døgnet, så er avføringen normal igjen. Ellers kan du prøve å kjøpe "fly" sokker på apoteket! Det kan kanskje helpe!?! Tror kanskje jeg hadde hørt med legen jeg, hvis ingenting hjelper!! :-) Lykke til
ifie Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 Magnesium- og kalktabletter, sa jordmor til meg! Jeg glemmer å ta disse... men en god strekk før jeg legger meg syns jeg tar vekk det meste av krampene. Litt vanskelig nå som du har vondt for å strekke, da...
EnJente_m_2Jenter Skrevet 3. august 2009 #4 Skrevet 3. august 2009 Eneste som har hjulpet meg sist og denne gang er ICE COOLING GEL, fra apoteket. Smører på før jeg legger meg. Det hjelper veldig ! Bruker det til tider om dagen også.
skorpionfruen Skrevet 3. august 2009 #5 Skrevet 3. august 2009 Magnesium og kalsium for leggkrampe og urolige føtter, jeg tar det hver dag og det har hjulpet meg noe enormt. Krise å våkne med krampe i leggen, er så fryktelig vondt.
fru tekopp Skrevet 3. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. august 2009 Tusen takk for svar! Bruker "kjærring-strømpene" fast for tiden. Tror det hjelper, men ikke nok... Blir nok til at jeg stikker innom apoteket på vei hjem og kjøper magnesium og kalsium. Takker igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå