Gå til innhold

Prøver å bli gravid etter hormonspiral!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen erfaringer rundt det å bli gravid etter å ha brukt hormonspiral?Jeg har så lyst til å bli gravid!!! Vet noen om det kan ta lang tid før kroppen normaliserer seg etter bruk av hormonspiral?

Håper på svar :)

Lykke til alle prøvere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fjerna min i februar i år. da legen anbefalte å vente et par mnd før en prøvde. jeg hadde el ennå til jeg hadde hormonspiral men ingen blødninger. når jeg fjerna den fikk jeg en dag m blødning etter 2 uker så el på dag 14 i syklusen prøvde ikke å bli gravid den runden da vi ikke ønsket desember baby. men fikk mensen gjen på dag 29 av syklusen å el på dag 16 da satt spira ;) er nå 16 uker på vei og alt er bra med den lille ;) sett på ul 2 ganger. jeg brukte clearblue fertilitets monitor for å finne el. kjøpte på ebay. den er 99.9 % sikker etter to måneders bruk. så vi venta vel egentli ikke mer enn en mnd. hvis du ikke har fått mensen tilbake så kan du jo vurdere akkupunktur for å få fart på sakene.

Skrevet

Så bra!Gratulerer!! Jeg har fått mensen tilbake, den kom 2 dager etter fjerningen av hormonspiralen, men aner ikke når jeg har el. Tenkte jeg skulle kjøpe meg en test slik at jeg finner det ut. Har så lyst til å bli gravid igjen, blir det forhåpentligvis siden jeg har vært gravid 4 ganger tidligere, hvor 2 av graviditetene førte frem (har mistet en gang). Men har jo lyst til å bli det nå selvfølgelig.

Men takk for svaret ditt!

Ønsker deg kjempe lykke til!

Skrevet

Hei :)

Jeg tok ut hormonspiralen min i begynnelsen av mai og fikk mensen 9.mai. Hadde el rundt 3uker etterpå, og er nå 11+2 på vei:)

Så det gikk ganske fort for meg å bli gravid.. Håper det går like raskt for deg :)

Lykke til:)

Skrevet

Tusen takk for at du skrev dette!!Det gir meg håp! Brukte du noe tester for å finne ut når du hadde el?

Gratulerer så masse!!!

Skrevet

Tusen takk for det :)

Nei, jeg brukte ikke el tester for jeg hadde egentlig tenkt å vente til jeg fikk mensen igjen sånn at jeg visste sånn ca når jeg kunne teste etter el, men kom nå aldri så langt.. :)

Har normalt syklus på 28dager, men el hadde blitt forskjøvet en uke etter uttaket av hormonspiralen:)

Du må holde oss oppdatert på hvordan det går videre :)

Skrevet

Ja det skal jeg gjøre. Har nettopp kjøpt meg billigtester på nettet og håper de fungerer. Blir fort dyrt hvis man skal kjøpe på apoteket, spesielt hvis det tar lang tid. Jeg venter på mensen nå, tror jeg skal ha den i løpet av denne uken. Antar at jeg ikke er gravid, siden jeg ikke aner når el er....Men håper å få mens snart (så sant det ikke har gått da :)) slik at jeg kan prøve i forhold til el neste gang. Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...