Gå til innhold

6 dager over termin, hvordan overlever dere andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 11 dager over mens termin og 6 dager over UL termin og holder på å bli gal, vil ha denne ungen ut nå! Syns faktisk dette er noe av det værste med hele graviditeten. Fysisk smerter som kvalme osv. er greit, men denne psykiske påkjenningen det er å gå over termin er grusom! Klarer jo ikke å tenke på noe annet enn at jeg vil føde. Alt jeg ønsker meg er smerter.

Tenk om babyen er/blir kjempe diger da? Storesøster var jo 3800 g og 52 cm lang. Og hvordan vet jeg egentlig at babyen har det bra der inne? Er jo såvidt det har vært liv i henne den siste uken, men det er vel fordi det er trangt.

Er rimelig frustrert og deppa om dagen =(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke den eneste som er frustrert og deppa!

Er 10 dager over termindagen nå og vil helst bare krype ned i et mørkt hull og bli der!! Gudskjelov så vet jeg at imorgen så skjer det for da blir jeg igangsatt (takker min søte, snille jordmor for det) men den psykiske påkjenningen å gå over tiden unner jeg ingen.. Det er jo helt for jævlig

Bekymrer meg også for om ungen blir kjempestor. Hun har blitt estimert til å være 3900 gram hvis hun ble født på termindatoen, og nå er det jo 10 dager etter...

Og så har vi jo alle velmenende familiemedlemmer og venner som ringer HVER dag for å høre om jeg har født enda. Jeg blir gal!! Jeg vet at de bare ønsker meg alt godt.. men det er irriterende for det! Jeg kommer ikke til å glemme å si ifra at jeg har født liksom selv om det virker som om de tror det...

Uff nei, dette ble skikkelig syteinnlegg fra meg... Jeg hjalp sikkert ikke på humøret ditt, men du kan hvertfall trøste deg med at det er flere som har det like ille :)

Skrevet

jeg er 1 dag på overtid. sist jeg var på ul.lyd ble babyen målt til ca 4200 gr. så ja,flere som er stressa her. setter meg ikke i gang før om ei uke hvis han ikke har kommet til da.

Han blir jo ikke mindre med dagene....huffff

Skrevet

Jeg vet akkurat hvordan du har det, er 7 dager over UL termin og 8 dager over menstermin. Syns det er utrolig slitsomt å gå hjemme og vente, det er liksom alt man tenker på, og får man litt vondt så stiger forhåpningene altfor høyt... For det slutter igjen ganske så fort...

Jeg har også kjent mindre liv siste uken, men var hos legen på kontroll på fredag så vet at alt er bra. Er nok plassmangel som gjør det, men liker det ikke, jeg bekymrer meg fort for om alt er bra med lillegullet.

Vi får prøve å holde motet oppe, så plutselig skjer det noe akkurat når vi ikke tror det.. ;)

Skrevet

kjenner meg så igjen idette...er 4 dager over ul- termin å 7 dager over mens termin...å det som er det verste nå, er det psykiske...frykten får at det skal være noe galt med gutten i magen..liker virkelig ikke å passere termin,syns det er skummelt...

går å bekymrer meg hele dagen å venter..å bekymrer meg litt mer, å venter enda litt mer...

huff...syteinnlegg ja...hehe..

Skrevet

4 dager over her! Er litt sånn annehver dag hos meg - den ene dagen har jeg energi, får mye gjort og er fornøyd, den andre dagen har jeg vondt, lei av og vente og ikke minst utrooolig lei av alle som klager over at DE må vente på at jeg skal føde, fordi de vil se ungen NÅ!

Ble tøyd på sykehuset i går og hatt skikkelige menssmerter kontinuerlig etter det, så håper det fører til noe snart, for det er nokså ubehagelig.

Elles har jeg litt sånn småavtaler hver dag så da går dagene litt fortere heldigvis. Men er akkurat som om jeg begynner å gi opp at det skal bli noen baby... ;)

Skrevet

Det hjelper faktisk mye å se at jeg ikke er alene! Føler liksom at andre som går over takler det så greit, mens jeg holder på å klikke totalt!

Syns også det er kjempe skummelt å gå over! Fikk panikk i sted når jeg ikke hadde kjent bevelse siden i går kveld, prøvde å dytte masse og drikke kald saft, men ingen ting hjalp. Heldigvis fikk jeg et lite spark til slutt, så da vet jeg at det hvertfall er liv.

Skrevet

uff. klem til dere som er på overtid!

jeg gikk jo på overtid i forhold til menstermin med Prinsessa mi, og selvom det var 6 dager før ultermin, var det ren tortur å gå så lenge! Hele kroppen skrek jo at hun burde vært ute nå!

men heldigvis så vet dere at de sjelden lar deg gå mer enn 14 dager da..

Fru Lykkelig; har du vært hos jordmor på overtidskontroll? Dersom du har åpning nå, anbefaler jeg stripping. fikk skikkelig fart på sakene for meg, iallefall!

Skrevet

Er dere ofte på overtidskontroll forresten?

Skrevet

Var hos jm i dag, men hun ville hverken sjekke modning eller strippe meg. Sa bare at det gjorde ikke hun da hun mente det kunne føre til blødninger osv.

Hun anbefalte meg bare å gå hjem å spise rømmegrøt og drikke bitter lemon brus, vel merker ikke noen virkning enda hvertfall, sukk...

Skrevet

Lyst å bryte meg inn på sykehuset å stjele modningspille jeg nå altså =P

Skrevet

Me too :) Er ti dager over og kjenner meg igjen.

Skrevet

Er 6 dager over UL-termin selv her, 10 dg over menstermin, men syns det går helt greit denne gangen. Med første gikk jeg 13 dg over, så jeg var noke mer innstilt på samme greia denne gangen.. var på UL i går for å sjekke str. Førstemann var 4165 gr. I går var lillegutt ca 3900 gr, verken str eller liten som hun sa.. For 3900gr ei uke over tida er jo egentlig helt etter dagens gj.snitt, så jeg er ikke redd for det med str i det hele tatt denne gangen.. Men skal kanskje bli satt i gang fredag. For da har det evt ikke vært endring på modning hs meg på tre uker... liten sjans for at det starter av seg selv uansett,... kjipt, men sånn er vel bare livet for noen av oss rugemaskiner,,, :(

Skrevet

Har termin i dag, og ble forespeilet fødsel 3 uker før tida av to leger (gudene vet da hvorfor, annet enn at jeg fødte 3 uker før tida forrige gang).

Har hatt en dustelege som lovet meg at jeg skulle slippe å gå langt over tida, og at jeg bare skulle ringe å prate med sykehuset. Ringte sykehuset på fredag og fikk besked der at det skulle legen min gjøre for meg, samt at dit fikk jeg ikke komme før 14 dager over tida (takk til legen min der gitt), så jeg måtte ringe tilbake til mitt legekontor for å bestille ny time denne uka. Så jeg gjorde.... Fikk beskjed om at den tidligste timen noen hadde der var 18. august!!!!!!!!!!!! Uke 43 m.a.o.

Våknet tidlig av ltlf. fra sykehuset i dag (hadde fått brev fra legen, ingenting stod om angst for å gå langt over tida el. forrige fødsel), og jeg tutet i vei i tlf. Skal få komme inn til samtale denne uka om fødselsangst i det minste, og slippe å ha noe med legekontoret å gjøre.

Skal nivaske hus nok en gang i dag! Prøvde å overfalle gubben i går, men han får jo angst ved tanken :)

Skrevet

Jeg har ingen overtidskontroll jeg?

Først nekta jordmora å sette meg opp fordi hun mente bestemt jeg kom til å få i løpet av termin (jeg var hos henne dagen før). Men her går jeg da, 5 dager over! Ringte selv til føden før helga og de ville ha meg inn allerede søndag, så dit dro jeg og fikk snakket litt med to flotte jordmødre, registret at babyen har det bra og ble tøyd. De satte også opp time for evt igangsetting, på dag 12. De sa jeg bare skulle ringe om det er noe, men noen time har jeg altså ikke før igangsetting, det føles liksom litt rart?

Og i dag slo angsten for babyen inn for første gang. Han er så rolig (vet det er normalt) og selv har jeg ikke lagt på meg et gram de siste tre ukene (jeg har mye å gå på altså, så det er ikke det...) Jeg VET jo egentlig at det ikke er noe å engste seg for, men de tankene har nå kommet likevel...

Skrevet

Fallerifallera fødeklar m nr 2:

Ja det var sjelden kontroll når man er på overtid! Jeg har annenhver dag hos jm jeg nå, men det er fordi blodtrykket er så høyt at hun er redd for sv.forgiftning. Men du er hvertfall heldig som har fått vite at du blir satt i gang på dag 12 da. For har man vurdering på dag 12 er det sjeldent sykehuset har kapasitet til å sette i gang før en eller to dager etter det igjen =(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...