Gå til innhold

Bagvogn eller sportsvogn?


Itsrejk

Anbefalte innlegg

Har dere lagt bort bagen og bytta til sportsdelen?

 

Vi bytta til sportsdelen for noen dager siden, og det var vellykket. Småtten koser seg på tur når han får sitte oppe og se seg rundt. :)

 

Jeg bytta mest fordi jeg var redd han skulle dra seg opp og falle ut av bagen, som jeg synes er litt for lav. Har TFK Joggester Twist.

 

Har forøvrig ei sovevogn, som står på verandaen og brukes bare til soving. Der er bagen både lengre og dypere, og jeg har ingen planer om å bytte til sportsdel der ennå.

 

Hva gjør dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

vi har ikke byttet til sportsvogn enda, men vi har prøvd den ut, og gutten så ut som han skulle drukne i den. Han er jo bare litt over 7 kg og 68 cm lang.. hvor lang er din forresten?

 

har også en tfk joggster twist. Er den eneste vogna vi har, så lillegutt må sove i den både på verandaen og ute på tur. Har foreløpig ikke vært redd for at han skal falle ut, for han sover som regel når vi triller tur. men har sett i det siste at han turner rundt i den når han våkner eller hvis han ikke er lysten til å ta en lur ute.

 

Har myggnett over vogna og babycall på når han sover ute, så er trygg på at jeg oppdager i tide om han er på vei ut, men jeg har tenkt mine tanker om den turninga, for bagdelen til tfk er lav ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bytta vi til sportsdelen noen dager før mini var 5 måneder. Da var det slutt på tålmodigheten i bagen. Han ville absolutt ikke ligge der annet enn når han sov, og på den tiden sov han kun halvtimes lurer. Ble mye bæring i manduca, så vi gikk over til sportsdelen. Den kan forøvrig legges helt ned, så det ble ikke så veldig stor endring. Eller jo, det ble veldig stor endring. Plutselig storkoste han seg i vogna igjen! Vi har EasyWalker sky.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet til sportsdelen for et par dager siden, og når solen tittet frem idag, gikk vi ut på tur. Burde nok ha byttet litt tidligere, men pga ferie har det ikke blitt gjort. Jeg har tvillinger, så det var på høy tid å bytte, da bagene er mye smalere enn i enlingvogn, pluss at tvillingene har blitt "gode og runde", så det var meget begrenset mobilitet i bagene etterhvert:-) Har OTH vogn.

Tvillingene er litt over 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt sportsvogna lenge nå, byttet når knerten var litt over 4 måneder. Har teutonia spirit, og fashionbagen er liten synes jeg. Han er rundt 70 cm nå, og bagen er 74 cm, så det ble mye sparking i fotenden og han ble irritert. I det siste har vi også satt opp ryggen litt så han får se seg rundt på trilletur, han sitter ganske stødig på gulvet (men setter seg ikke opp selv helt enda) så tenker det går greit.

 

Har sydd en sommersnøggel som vi bruker i sportsvogna, for jeg synes det blir litt åpent i fotenden uten. Han storkoser seg oppi der. Er også veldig glad for at sportsdelen på vogna kan brukes begge veier sånn at jeg fortsatt kan se ham når vi er ute og triller.

 

Vi har forøvrig også ei sovevogn (etter storesøster) som han bruker bagen på enda. Den sover han i på verandaen hjemme. Kommer til å bruke den til han begynner å sette seg opp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småtten min er 73 cm og nesten 9,6 kg. Utgjør nok en viss forskjell, ja. I tillegg har jeg lagt et et lammeskinn i vogna (tatt hull til selene), og det gjør det litt lunere. Har også et sammenrullet håndkle på hver side av kroppen hans (bak lammeskinnet), for at han skal få litt ekstra støtte. Er jo ganske stor denne sittedelen til TFK-vogna - det kommer vi til å være glade for om et år eller to! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Itsreijk!

 

Ja, det er litt forskjell da. Ser jo at det begynner å bli trangt i bagdelen, selv for mitt lille knøtt, så jeg skjønner at du har bytta over til sportsdelen.

 

Og ja, den vogna kommer vi til å ha glede av leeeenge :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må bytte til sportsdel i dag :)

Poden er over 7 mnd og sitter litt alene nå:) Det går an og sette opp til sittestilling i bagen også,men det ser ikke så veldig godt ut:)Hehe!

Vi har Brio Happy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...