Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 har en jente på 7 mnd fra før, og er blitt gravid igjen nå. har gått på cerazette siden fødsel, men har hatt spysyken, så eneste som har skjedd er vel at en pille eller to er komt opp igjen? evt at jeg er en av de 2% det kan skje nok om det...jeg hadde ikke opparbeidet meg foreldrepenger sist siden jeg var student til juni, og jobbet til november..manglet bare noen dager, men alikevel. dette syns jo svigers er på trynet, altså, litt min feil mener der. hm..jada greit nok, men nå har jeg jo ikke opparbeidet meg foreldrepenger til nr 2 heller :S skal siest at vi har klart oss fint på en lønning pluss engangstøtten jeg har fått, så jeg har jeg fått noen tusen av lånekassen også. vi har vertfall aldri spurt noen av foreldrene våre etter penger jeg tenker at dette skal gå fint, nå kan vi spare litt, kanskje kjøpe oss en billigere bil, det burde vi nok gjøre uansett, osv. har jo alt utstyr etter nr 1. pluss at jeg vil få kontantstøtte den mnd datteren min fyller 13 mnd så vi ser ikke problemet, men svigers kommer til å FLY I TAAKET, når de får vite om at vi skal ha nr 2. æææ, noen som har tips som har vært i samme situasjon?? hvordan si det osv?? æsj gruer meg!
serin@ Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Har bare et råd; GI F*** i svigers! Deres liv, deres barn, de har vel strengt tatt ingen ting med å fly i taket etter?? Gratulerere, blir sikkert stas med 2 tette!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 ja huff, jeg VET at dette ikke burde gå innpå meg. Liker egentlig svigers veldig godt, men akkurat når det gjelder dette med økonomi blir de noen monster. vi har da full kontroll! vi er ikke rike, sånn som de, men klarer oss helt fint, og er fornøyd med det. vi skal på middag til de i dag, kanskje vi sier det da (må se an humøret først men). De gangene vi har diskutert økonomi med de, ender det ALLTID i krangel, og sambo går i sinne! HI
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #4 Skrevet 3. august 2009 Hvis du ikke er så langt på vei kan du fortsatt rekke å opparbeide deg foreldrepenger denne gangen. Eventuelt støtte fra lånekassa? Hvis dere ikke trenger det er det jo ikke noe problem da. Svigerforeldrene dine blir sikkert oppgitt, men det går nok over. Mannen din kan jo også ta det meste av permisjonen og du gå ut i jobb. Da betyr det ikke så mye om du har rett på foreldrepenger.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #5 Skrevet 3. august 2009 Tror dere trenger å ta et oppgjør, basert på mer enn hvorvidt dere skal ha et barn til, eller ikke!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #6 Skrevet 3. august 2009 Snakk med samboern din først og vær enige om at hvis de starter å snakke om økonomi, så sier dere klart fra at det vil dere ikke diskutere. Jeg prater da aldri økonomi med mine foreldre. De vet at jeg har det trangt (ikke så rart som alenemor for 2 små.) men at jeg klarer meg. Så lenge jeg ikke trenger å be foreldrene mine om økonomisk hjelp får de heller ikke innsyn i eller rett til å skulle styre min økonomi. Så så lenge dere ikke ber de om å betale for dere og ikke har økonomisk støtte fra dem har de ingenting å si om hva dere velger. Men gi beskjed dere skal ha barn nummer to, dere er glade for at barnet kommer selv om det ikke var planlagt. Og at dere håper at de kan glede seg med dere. og at om de ikke liker ideen så får de bare la være å snakke om det til dere for dere har tatt deres valg og trenger ikke hjelp til å finne det negative i sitvasjonen.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #7 Skrevet 3. august 2009 jeg har tenkt på å ta et fag eller to, men kan jo ikke begynne i jobb igjen enda, datteren min er jo bare 7 mnd, og liker ikke tanken på dagmamma så tidlig og som sagt, vi har klart oss helt fint, har aldri lånt penger av noen. i tillegg har jeg en sparekonto som kan brukes til nød. jada, oppgjør synes jeg sambo har med faren sin støtt, men hver gang de begynner en ny diskusjon, blir en av de skikkelig sinna, og stort sett suser ut. Ingen av de er langsinte, så det ordner seg fort. Det håper jeg det gjør nå også, jeg kjenner det er litt "irriterende" at jeg tror de kommer til å reagere med skuffelse først, og litt diskusjoner blir det. men de elsker dattera vår, og det vil de nok gjøre med nr 2 og. svigerforeldrene mine er supre mennesker, men det som plager meg er at for de betyr penger litt mer enn jeg syns det burde, visst dere skjønner hva jeg mener. gruer meg ikke så mye nå, for jeg vet jo at det går over. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå