Mamma`n til <3<3<3 Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 Hei hei.... Jeg er ei jente på 29 år(snart) som skal gjennom vårt første forsøk på Riksen. Vanlig IVF.... Har for 3 år siden prøvd Volvat, men har måtte gått ned x-antall kg siden dette da vekta var et stort problem. Har fått time til undersøkelse og samtale 26/8 og da skulle visst mannen min levere sin prøve samme dag. Jeg har ca 6 ukers syklus, etter vektreduksjon har jeg faktisk en syklus (har PCOS)....... Har skjønt fra andre innlegg at man skal "rapportere" 3 mens`er før man får starte?? jeg og min mann har prøvd siden 2002, med 2 MA`er bak oss..... jeg er helt utslitt mtp alt dette barnekjøret..... Kjenner jeg får litt problemer hvis de kommer og sier at vi KANSKJE kan starte før jul??! huff, skal ikke ta sorgene på forskudd altså, men er veldig innstilt på å komme igang, for min egent psykes del:) ikke misforstå; jeg er bare veldig sliten av å vente og vente...og har nå gjort min del for å få til dette...(30kg i minus siste 2 årene) Har også opprettet en kontakt med en veldig dyktig akupunktør i Oslo som skal hjelpe oss gjennom forsøke(ne).... Ønsker alle lykke til som er midt oppi dette nå, jeg blir nok å sees her fremover, godt med litt erfaringsutveksling! Klem
Coma Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Hei:) Jeg hører også til Riksen og er veldig fornøyd. Når du er der på samtale/undersøkelse den 26., vil du få beskjed hvilken mnd dere kan ringe inn mens. Du må ikke rapportere inn mens et visst antall ganger før dere kan starte, alt kommer an på hvor stor pågang de har akkurat da. Riksen har heldigvis klart å få ned ventetiden sin ganske kraftig, så tror nok ganske sikkert at dere får forsøk før jul:) Så lenge dere er ferdig utredet da. Ellers må jeg si at du har vært superflink som har gått ned så mange kg!! Lykke til :-)
mollemor-79 skal prøve ivf:) Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 Jeg var på forsamtale nå den 29 juli og fikk beskjed om at jeg måtte ringe inn 3 menser.Altså aug,sep og okt også var det vår tur i nov. Var stor pågang der nå,så du må nok dessverre psyke deg opp til at dette vil ta tid.Er ikke meninga å være gledesdreper,men jeg hadde også håp om å komme i gang nå med en gang men dessverre.. Men jeg håper alikevel det går greit for deg videre i prosessen og at dere finner gullegget til slutt!!
Coma Skrevet 3. august 2009 #4 Skrevet 3. august 2009 Da er det nok veldig mange som skal igang nå etter sommeren da...Før sommeren var det nemlig ikke så lang ventetid. Det var dumt:-( Man må jammen ha tålmodighet i denne prosessen...!
endelig nurk på vei Skrevet 11. august 2009 #5 Skrevet 11. august 2009 Så flink du har vært med vekta :-) Jeg har også PCOS og er 29 år. Var ikke veldig overvektiig, men klarte å få ned BMI til 25. Var inne på Riksen i vår og fikk full klaff på første forsøk. På Riksen er du iallfall i gode hender. Bra mennesker, bra hjelp og super oppfølging. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå