Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 Har en 3-åring som skal begynne i barnehagen neste uke, men hva bør jeg ha med/kjøpe inn? Han har sekk, matpakke og regntøy, men bør jeg ha dobbelt opp med regntøy, f.eks? Trenger ikke bleier og sånt, da han er tørr, men ekstra skift bør vel tas med? Er veldig grønn på dette, så noen tips hadde vært greit
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Du kan legge med ekstra skift ettersom han er bleie tørr, det er deilig når 3 åringen er bleie tørr slippe dette maset med om han bruker bleie. Har sjøl en 3 åring han har vært bleie tørr siden ifjor, i sommer har vi kuttet ut kjøre bleie så nå er han super flink med å si ifra da han må på do. Regntøy er en fordel å ha dobbelt opp, støvler også. Du ville vel ikke likt å vært våt å kald hele dagen sjøl heller? Om du pakker en sekk med ekstra skift, utenom den han skal bære sjøl er det lettere for han å finne litt sjøl om han er uheldig, da lærer han seg å finne litt klær samtidig som det gjør ting lettere for han.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 Du får helt sikkert en liste av barnehagen når du kommer dit! Men har hatt noen småtasser selv, så kan jo si hva jeg har; * innesko, sandaler har fungert best for oss.. blir så klam i tøfler * Minimum to ekstra skift som ligger i barnehagen. Kan tisse på seg mer enn en gang, evt bli våt ute. * Ett (til to) sett regntøy. * Parkdress uten fór til høsten (klamt med regntøy i tørt, kaldt vær) * Gummistøvler * Cherrox (høst) blir for kalde på vinteren om det er mange minus * Goretex sko (vinter) * ulltøy til under regntøy (høst/vinter) * Regnvotter (lurt på høsten) * Votter/tykk dress til vinteren (alltid ekstra votter) * solkrem til ettersommeren * Lue i bomull/tynn lue (høst) * Varm lue til vinteren * varme sokker (helst ull) til høst/vinter Kommer ikke på så mye mer, men mener det er det viktigste i løpet av høst/vinter året..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå