Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 Hun hadde fri, så da ville hun passe dem, selv om jeg har ansatt min manns kusine til å passe dem denne uka. Jenta ringte meg på jobb og sa at tanta bare hadde kommet og hentet dem. Greit at hun har fri altså, men hun må jo spørre meg eller mannen min først! Det nytter ikka å bare bestemme seg for at nå skal hun ha barna, så da tar hun dem. Hva ville dere gjort? Hentet dem eller latt henne ha dem?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Hente dem,kan du nok ikke. Men du bør absolutt unnskylde deg overfor barnevakten (din manns kusine). Ja unskylde DEG for at dette har hendt. Med en sånn svigermor skulle du tatt forhåndsregler. Si til barnevakten at hvis det skjer igjen at svigermor (eller Mullah Krekar eller hvem det nå blir) kommer og vil ta med seg barna uten at du har ringt barnevakten på forhånd, så skal hun IKKE gi dem fra seg. Men at det selvsagt ikke er hennes skyld at hun gjorde det denne gangen. hun var jo ikke advart.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 Jeg hadde reagert veldig på at hun hentet dem. og jeg hadde gitt beskjed til svigermor at du som mor til enhver tid skal vite hvor dine barn befinner seg, og at neste gang hun har tenkt å hente dem slik forventer du at hun gir deg beskjed først!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #4 Skrevet 3. august 2009 Vær forsiktig med ordleggingen. "Gi beskjed først" kan tolkes som at hun har rett til å gjøre det, bare hun sender deg en sms om at hun GJØR det. Det er ingen rett du ønsker å gi henne. Med mindre du mener dette er en OK måte å behandle barnevakter du gjør avtaler med i fremtiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå