Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat kommet over i tredje trimester, og har slitt med søvn i et par uker allerede. Ligger bare og vrir meg, mens babyen hopper og spretter og sparker meg i ribbeina. Må bare klage litt ass! Snakker om å bli forberedt til barseltiden :P Er to og en halv måned igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter med det samme - får rett å slett ikke sove..

Sliter med å sovne å når jeg først har sovnet så sover jeg ikke mer enn et par timer.. og da har jeg ikke sjangs til å sovne igjen dersom jeg våkner..

så her sitter jeg..

Får på en måte litt panikk i kroppen dersom jeg tvinger med selv til å sove.. klarer det bare ikke.. MÅÅÅÅ opp .. forferdelig,.. har fremdeles 29 dager igjen til termin!!!

Skrevet

Hei dere som ikke får sove i natt... Da var det bare å stå opp for min del. Åh nei da...ikke fordi jeg har (mase)rier eller lignende, men fordi jeg er så urolig i kroppen og ikke får sove. Og etter å ha "forstyrret" mannen min sin nattessøvn 1 times tid, er det bare å ta på seg joggingsen og innse at jeg har tapt mot nattesøvnen. Nok en gang:-( Vet at jeg burde sove, og da blir man jo desto mer våken. Grr... Snart 1 uke på overtid, så det er vel også noe stressrelaterte tanker rundt det som gjør at jeg blir urolig. Men i sånne natterstimer er det viktig å tenke på noe positivt for å ikke miste motet og grave seg ned i "peset" nå som man er på tampen av fødsel. Så positive vibber jenter der ute i nattens mulm og mørke:)

Selv tenker jeg på hvor glad jeg er som får oppleve dette med å være gravid. Har selv et lite prøverørsbarn i magen, så det er en veldig etterlengtet graviditet. Vet at utrolig mange ville gitt hva som helst for å være i vår situasjon, være seg slike kjipe netter eller ei.

Stå på alle sammen!

Skrevet

Du er ikke alene! Jeg har slitt med mangel på nattesøvn i snart 2 mnd nå - men har nå heldigvis bare en uke igjen å holde ut; skal ta planlagt KS neste mandag.

Likevel - dette sliter på psyken må jeg bare innrømme. Har grått mine modigste tårer mang en natt, og synes forferdelig synd på meg selv! Største grunnen til søvnmangel her er urolige ben - sinnsykt plagsomt!

Men prøver å tenke at alt blir verdt det til slutt - når den lille er her, så blir nok det meste glemt på en to tre:-)

Nå skal jeg gjøre et fjerde forsøk på å krype til køys, og prøve å ikke kvæle samboeren som ligger der og sover og har det så godt....;-)

Skrevet

Hehe.. man får trøste seg med at dette sikkert er naturens måte og forberede oss på! Det hender jo man får litt lite søvn når den lille dukker opp også;-)

Men jeg mikser meg en skikkelig coktail før sengetid, et glass med Nyco, som jeg skyller ned en magnesium pille med! Så sikrer jeg med en Titralac i tillegg! Dessuten har jeg en regel om at jeg ikke kan spise etter 20 om kvelden, for da kjennes det ut som magen brenner opp om natten! Her er det da halsbrann og urolige bein som er plagene, i tillegg til vondt bekken!

Men jeg sover altså, og jeg tror det er takket være cocktailen!!

Og for dere andre med urolige bein, dette er visstnok pga dårlig blodomløp, og hvis dere har sånne skrubbevotter, så er det helt utrolig digg å gni beina hardt med dem! Ta tak nederst ved ankelen, og gni oppover!

Skrevet

Nattesøvn ja! Hva er det? Lå å vrei meg til kl. 04.00 i natt. Er masse liv i magen, og det vil jeg ikke sovne ifra. Så jeg ligger å kjenner at lille Knerten turner inne i magen min, og finner ikke trøttheten min i det hele tatt.

Og når jeg ENDELIG sovner, så våkner jeg fort igjen pga. smerter i bekkenet, så jeg får jo aldri en sammenhengende søvn gjennom natta. I tillegg til å ha jernmangel er ikke formen på topp, for å si det sånn. Har nå blitt sykemeldt ut denne mnd, så da har jeg jo muligheten til å ta det med ro, noe jeg synes er deilig.

Skrevet

Godt vi ikke er alene her inne :) Blir mer positiv av felles skjebne. ;) Har fått spa for gravide føtter i bursdagsgave. Det blir deilig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...