Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 2. august 2009 #1 Skrevet 2. august 2009 er det fort at lielle jenta mi var så våken når hun ble født at ho klarte å feste blikket på fjes? og at ho begynnte å smile 2 uker gammel? og nå babbler ho masse og ler OG når jeg legger henne på magen holder ho hodet og brystkassa oppe hele tiden uten at hodet detter ned, tar vel ca 5 minutter før hun blir sliten av det...ho er nå akkurat 6 uker gammel er dette rask utvikling ? ho ble født 9 dager etter ul termin da, kan dette ha noe med saken å gjøre? dessuten var mens terminen min ca 16 dager før ul termin..
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 2. august 2009 #2 Skrevet 2. august 2009 Ser ikke på ting som verken rask eller sen jeg - ser mer på barnets utvikling. Når barnet er klar til å utforske, prøve mer. Daniel holdt hodet oppe når han lå på magen da han var født. Pleierne ble forundret over det, for han var veldig sterk (er, hehe ) Men det er bare sånn han er. Han har vært treig med andre ting, og rask til å gå, løpe, ville ting selv, spise selv ++ Smilte da han var 2uker gammel også. Ikke tenk på utvikling som rask, bare på at det er hennes utvikling. ) Lykke til og kos deg videre.
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 2. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2009 ojoj allerede som fødj ja nei tenker ikke negativt om det.bare bra at ho er så våken og blid blid som ei sol.. er jo litt stollt da:P takk det samme ja
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 2. august 2009 #4 Skrevet 2. august 2009 Hehe, ja... ) Har nok fått musklene fra pappan sin! Nå er gutten min 3.5år og du kan tro tiden har gått fort!! ) Daniel var også en våken og blid gutt. Sjelden grining på han, ville være med på ting som skjedde. Han fikk "panikk" om han ble trøtt. "Hallooo, jeg kan ikke sove nå som dette skjer" - følelse fikk jeg av han Bare vær stolt, det er lov ) Du kommer nok til å merke at det er andre ting hun ikke enser interesse for... For Daniels del var det å sitte i ro. Han begynte ikke å se på barnetv før han var nesten 3år. Han mister tålnodigheten veldig fort av å se på tv, men derimot å pusle alene.. F.eks med togbane - det kan han holde på med i MINST en halvtime. ) Utrolig forskjellige sider man ser av barna.. ) Jeg og mine to søstre har barn født i jan (Daniel), juni og sept. De er tre vidt forskjellige unger, med vidt forskjellige mål og meninger og den ene lærte ting før min og lign..
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 2. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. august 2009 hehe så morro.. blir morro å se utviklinga:) første dette, og har lyst på to tette ,ta en pause..så to tette igjen:P
Gjest Skrevet 2. august 2009 #6 Skrevet 2. august 2009 Det er ikk noe overveldende raskt og for barn som jevnt over er litt tidlig ute er dette helt på snittet. Men altså vil du mest sannsynlig kunne komme til å glede deg over at barnet ditt er tidlig ute med ting fremover, men kanskje ikke alt:) Og uansett så må jeg gratulere så mye med en liten pode:)
Miss Misantrop Skrevet 3. august 2009 #8 Skrevet 3. august 2009 Så moro det må være å ha et barn som er tidlig ute med allt. Nyt det. Er du heldig blir barnet raskere en de fleste på det meste. Min gutt er litt treig, og jeg syntes det er sårt. 11 måneder og går ikke rundt bordet for å si det sånn, men jeg smelter helt når han sier mamma og natte med klar fin litten duttestemme da... De er som de er og blir som de blir, men som det konkurranse menneske jeg er skulle jeg nok ønske at han var en av de som jogget rundt som 9 måneders baby. Lol.
Gjest Skrevet 3. august 2009 #9 Skrevet 3. august 2009 Jeg har vært der, til de grader. Liten baby, som yngstemann i barselgruppa, rullet seg over de andre babyene som ikke hadde lært å rulle enda. Milevis foran de andre på 4 mnd kontroll, og som krabbet 5 mnd og gikk fort 9 mnd gammel. Det var slitsomt husker jeg, fordi det er litt for tidlig egentlig å gå. I går så jeg at han var jevnsterk i brytekamp med en skolegutt som er 1,5 år eldre. Og det er en av de tøffeste. De andre er bare smarte og vanlig tidlig ute. Nyt det, og ikke bli lei deg hvis andre blir sjalu etterhvert.
Mammsen&Lillegutt8809 Skrevet 3. august 2009 #10 Skrevet 3. august 2009 har ein gut som er tidleg ute med det meste, han er 3 mnd og ruller fra rygg til mage begynte å rulle fra mage t rygg når han var 7 uker. prøver allt han kan og krabbe men får det ikke helt til enda. har fra fødselen av vore ganske sterk i nakken. er så stolt over han men syns ting går litt fort=P kunne tenkt meg han var baby litt til=)
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 3. august 2009 Forfatter #12 Skrevet 3. august 2009 hehe ja..ho her ruller fra mage til rygg ho og .. men kan jo hende at dem ikke blir noe mer utvikla des gammlere dem blir da, at det bare er nå... og at gutten din blir raskere enn de andre på skolen feks?.. har hørt om andre som har sagt noe lignende
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 3. august 2009 #13 Skrevet 3. august 2009 Sånn var lillemor også Har mange bilder fra 1-2 ukers alder med både smil og øyekontakt
Gjest thricane Skrevet 3. august 2009 #14 Skrevet 3. august 2009 jeg tror dette har noe å si ja. det er i hvert fall markant forskjell på mine to barn, en som grenset over på prematur, og ei som gikk over. min første ble tatt med ks 4 uker før termin. han smilte først etter 7 uker og 6 dager, lå litt etter fra dag en. var over 3 mnd da han grep tak i en leke og sov mer enn 5 timer om gangen min andre ble født 2,5 uke etter menstermin, en uke etter ul termin. hun lå over, for var helt skrukkete da hun ble født. var 3 dager gammel når hun smilte, og nå som hun er 7 uker, tar hun tak i uroen som henger over vogna og "prater". hun sover 7-8 timer om natten, dette startet hun med da hun var 5,5 uke.
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 3. august 2009 #15 Skrevet 3. august 2009 Hun ble født en uke før termin forresten.
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 3. august 2009 Forfatter #16 Skrevet 3. august 2009 håå, så nusk hun er ikke så flink å ta leker..eller gripe i det heletatt etter noe enda..men det kommer seg når det skal det ho her sover vel noenganger 4 timer strekk ja.. men da blir jeg så urolig at jeg må nesten sjekke om ho lever der i senga..hehe..
Gjest thricane Skrevet 3. august 2009 #17 Skrevet 3. august 2009 hehe, ja den er kjent. må venne seg til at de sover lenge:) søsteren min kjøpte alarm. den har jeg fått låne, så sånn sett kan jeg jo sove med litt ro. men våkner allikevel først, og pumper litt også, får jo litt spreng kan du si:) det var jo veldig bedagelig med en som var litt sen. aldri redd for at han skulle slå seg, han var veldig rolig og ordnet med sitt. har heller aldri opplevd at han var på vei opp på kjøkkenbenken. spennende å se hvordan det blir denne gangen. det er jo litt moro at de er våkne den første tiden, føler liksom at man blir litt fortere kjent, hvis man kan si det sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå