Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #1 Skrevet 2. august 2009 Jeg har lest et sted her inne (husker ikke hvor) at man burde holde segunna ibux og heller ta paracet hvis man trenger smertestillende når man er prøver eller gravid - eller var det omvendt?? Noen som vet noe om dette? Og hvorfor det er sånn??
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #2 Skrevet 2. august 2009 Bare paracet når man er gravid... vet ikke hvorfor egentlig!
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #3 Skrevet 2. august 2009 holde seg unna ibux, ja! Paracet er greit i små mengder... Vet ikke hvorfor...
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #4 Skrevet 2. august 2009 du skal heller ta paracet. det er noe stoffer i ibuxen som ikke er så bra for fosteret. jeg mener vertfall at det er paracet du kan ta. men det kan hende jeg husker feil så ikke ta meg på mitt ord før du hører flere svar =)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 2. august 2009 #5 Skrevet 2. august 2009 Fra www.felleskatalogen.no: "Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Se Kontraindikasjoner. Skal ikke brukes i 3. trimester. Hemming av prostaglandinsyntesen kan ha skadelige effekter på svangerskapsforløpet og/eller den embryonale/føtale utviklingen. Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroschisis. Skal ikke brukes under 1. og 2. trimester hvis ikke strengt nødvendig. Ved bruk hos kvinner som forsøker å bli gravide, eller i 1. og 2. trimester, bør dosen være lav og behandlingsvarigheten så kort som mulig. Den absolutte risikoen for kardiovaskulære misdannelser er økt fra <1% til 1,5%. Risikoen antas å øke med dose og behandlingsvarighet." Derfor.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #6 Skrevet 2. august 2009 Mener det er noe i ibuxen som kan gjøre deg steril.. i små mengder riktignok, men om man er prøver - hvorfor friste skjebnen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå