Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 2. august 2009 #1 Skrevet 2. august 2009 Nå har jeg jobbet to dager, og allerede nå syns jeg det er fælt. Jenta mi er bare 9 mnd, og jeg kjenner at jeg virkelig ikke var klar for å starte i jobb allerede nå. Syns rett og slett det er helt forferdelig å dra på jobb, og det er jo ikke slik det skal være vel? Noen andre som har like erfaringer fra det å begynne i jobb igjen etter permisjon?
olla Skrevet 2. august 2009 #2 Skrevet 2. august 2009 føler med deg!! Jeg var heldig og kunne gå hjemme til misten var 2 år, så jeg kjenner ikke til akkurat det du sier, men tror deg når du sier at det er tøft. sender en trøsteklem!!
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 2. august 2009 #3 Skrevet 2. august 2009 Jeg valgte lenger permisjon, og gikk hjemme med ulønnet permisjon til hun var året og skulle begynne i barnehagen. Synes det var en tøff overgang, men ble greit etterhvert. Kunne ikke klart det tidligere hvertfall. Greit når de begynner å bli større og mer aktive, da så jeg at hun hadde så godt av å få være der å leke seg med andre unger. Jeg jobber dessuten korte dager, så er ferdig senest kl.14 og da er det jo fortsatt litt igjen av dagen til å være sammen med jenta mi!
...♥... Skrevet 2. august 2009 #4 Skrevet 2. august 2009 Uff...:/ Men du kan jo søke om permisjon fra jobb da...? Ei jeg kjenner skulle begynne å jobbe nå i september, men hun har søkt videre permisjon til godt over nyttår i første omgang... Jeg begynner selv å jobbe imorgen, men jeg gleder meg faktisk litt til å begynne igjen jeg da...
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 2. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. august 2009 Nei jeg må jobbe, for mannen min ville ha permisjon å være hjemme med datteren vår.. Jeg kan ikke akkurat ta fra han det. Huff, syns det er helt grusomt. Heldigvis har jeg fri imorgen, så da skal jeg og min kjære ta med lille datteren vår og bade i basseng:) ...Også dagen etter er det jobb igjen.... huff..
2 gutter og 1 jente Skrevet 2. august 2009 #6 Skrevet 2. august 2009 huff, når jeg leser dette vil jeg nesten gråte. Jeg begynner å jobbe om 1 måned, når minste er 10 mndr... Jeg har vært hjemme med barn i snart 2,5 år nå,(størte begynner i barnehage samtidig som minste) så jeg burde jo være klar...men jeg er ikke det. Det er vont å tenke på all tiden jeg skal gå glipp av, spesielt med minste. ser jo at 2-åringen har behov for å være mere med andre barn...men lillegutt er jo bare babyen enda han.... men men, man har regninger som skal betales og mat må man jo ha, så ut i jobb må jeg nesten. Men det er med blandede følelser ja... det blir jo deilig å få gjøre noe annet og ikke bare være mamma, men det blir fæææælt også. *tørker en liten tåre*
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 2. august 2009 #7 Skrevet 2. august 2009 Vet ikke om det går an, men du kan jo høre om han kan tenke seg å forandre på sin permisjon da..Enten ta den senere, så du kan gå hjemme en stund til, eller at du klarer å vente til han har hatt sin også ta mer selv etterpå.. Skjønner deg kjempegodt!! Jeg gikk faktisk delvis hjemme sammen med pappa´n jeg, var delvis student da nemlig. Hadde ikke maktet å gått til 100% jobb så tidlig nei. Er sterk den mamma-følelsen ja!;P
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 2. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 2. august 2009 Jeg jobber bare 80% og kun kveld. Så jeg har hele dagen med jenta mi. Men jeg har vært den som har tatt kveldstellet hver bidige kveld for jeg elsker å gjøre det. Så syns det er kjipt at jeg ikke kan gjøre det lenger.. Etter å ha grått et par(tusen) tårer sa min kjære at jeg kansje kan få permisjon etter at han har hatt fedrekvoten på 6 uker.. Håper jeg får det..
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 2. august 2009 #9 Skrevet 2. august 2009 Åja, men det er jo ikke like ille da.. Selv om jeg skjønner det er det for deg likevel! Værre å jobbe hele dagen når de faktisk er mer våkne! Da får du ta den en liten periode med permisjon etter han er ferdig da vettu!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå