Gå til innhold

Min fødselshistorie.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødselen var ekstremt slitsom. Ble satt igang kl 8 den 26 pga litt vannavgang kl 16 dagen før. Var så lite at jeg var usikker på om det var vannet. Men fikk komme inn en tur på sykehuset for sjekk kl 23 på kvelden lørdag 25. Fikk beskjed om at det var vannavgang og at jeg måtte settes igang dagen etter.

Hadde rier med 10 min mellom hele natt til søndag. Fikk satt inn modningstablett ca 11.30 på søndagen. Da klokka var 14 hadde jeg ekstremt plagsomme rier som jeg sleit med å puste meg mellom og de kom tett som hagl. Hadde bestemt meg for å klare meg uten smertestillende, men når jeg hadde hatt harde rier i 8 timer med kun kanskje 30 sekunder pause imellom hver, begynte jeg å bli rimelig desperat en periode, men tanken på at epidural kan gjøre at alt stopper opp, gjorde at jeg beit tennene sammen og klarte meg med badekar, varmepakning på ryggen og 6 stk saltvannspapler i ryggen. For det verket noe hinsides i korsryggen.

Hadde ekstrem trykketrang på 6-7 cm åpning og sleit hardt med å holde igjen, men klarte det på et vis. Når jeg endelig fikk beskjed om å trykke så ble press riene borte og jeg måtte presse ut ungen på ren viljestyrke. Og det klartejeg:) Er stolt av meg selv fordi jeg klarte meg uten bedøvelse...

Også er jo premien det beste da:)

Måtte sy ganske mye bakover og på sidene og mistet litt mye blod, men ikke verre enn at jeg klarte meg med litt intravenøs væske etterpå.Har heller ikke vært plaget noe av at jeg har sydd, så det trenger ikke å være spesielt plagsomt heldigvis. Bekkenet mitt er det som føles verst i ettertid. Verker veldig dersom jeg har vært litt vel aktiv, så her er det bare å ta det hele med knusende ro:)

Lykke til, til alle dere som ikke har født enda:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så viljesterk du har vert som har klart dette uten bedøvelse! =)

Gratulerer så masse! Og lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...