Gå til innhold

fødested....


longbeach

Anbefalte innlegg

Er det ikke vanlig og bli tilbudt omvisning på fødeavd for oss gravide lenger??

Syns jeg måtte "surve" meg til og komme dit jeg....hehe

ekke det litt rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke fått noe tilbud om dette, men såvidt jeg forstod var det en del av et av kursene (som man må betale for) på Ullevål der jeg har fødeplass. Hvor er det du skal føde?

Jo, det er litt rart, trodde det var vanlig at man fikk det, men det virker ikke sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg føder er ikke det vanlig praksis nei, det var det ikke da jeg fødte der for første gang for år siden heller...

 

Men det var ikke noe problem å få omvisning når vi spurte om det var mulig..

 

Ser egentlig ikke helt vitsen lengre heller nå da, det er jo bare fødestua man er på når man føder, og resten kan man fint utforske mens man er på barsel *ler* Kan bli kjedelig der til tider og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal føde på Buskerud sykehus, skal på fødselsforbredende samtale med jordmor om ca 6 uker. Trodde man samtidig ble vist rundt samtidig som man snakket om ønsker rundt fødsel..?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte på Ullevål sist gang. Der gikk vi på et fødselsforberedende kurs, og måtte selv melde oss på omvisning på barselavd hvis vi ønsket det.

 

Jeg fikk imidlertid ikke automatisk noe informasjon om noen av delene, men fant infoen på Ullevål sine nettsider og ringte dem.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal føde på Riksen, og vi fikk papirer og brosjyre med masse info ang svangerskapskurs, fødselskurs og omvisning på fødeavd og barselavd.. Men vi har kun valgt å gå på omvisning fordi vi begge jobber i helsevesenet, og vi føler vi har kontroll på hva som skal skje og det meste av smertelindring inkl bivirkninger.

 

Det virker som om det er stor forskjell på de forskjellige sykehusene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal føde på Østfold sykehus og har samme erfaring-opplevelse som Linsy i forhold til tilbud ol.. Fikk dette på UL kontrollen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda,, det stemmer at du får omvisning under fødselsforberedende samtale med jordmor. Først snakker dere litt om hva som skal skje under fødselen og dine eventuelle ønsker, så forteller hun litt om hva de tilbyr og tilslutt viser hun deg rundt.

De har et kjempe bra opplegg der, og alle jordmødrene jeg har truffet (var innlagt pga hva de trodde var for tidlig fødsel for noen uker siden!) var helt supre. Så jeg tror vi er veldig heldige med tanke på sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal føde i stavanger, fikk tilbud om omvisning første gang men ikke denne gangen. Denne gangen skal vi ligge på hotell, så det blir ikke noe barsel på meg denne gangen. Litt trist det det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alt gikk bra for deg og minsten?

 

Godt å høre, har bare hørt positive ting om Drammen, men dette er jo første så er jo veldig spent..

 

Når har du termin, Anonym?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei,lettere og skjønne nå..:) skal føde på lillehammer..:) fikk beskjed på helsestasjonen at svangerskapskurs hadde de ille lenger pga få påmeldte..hmm... Fikk nå sett det og hørt litt,så føler meg litt mer infomert nå..Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal føde på Gjøvik, og der har de stoppet omvisningene på føden pga svineinfluensaen:-( Bare far og søsken som får komme på besøk etter fødsel også, noe jeg syns er helt greit. De få dagene vi er der er gode å ha til å hente seg inn igjen. Og har besteforeldre, tanter, onkler, venner osv klart å vente på nurket i 9 mnd, så klarer de noen dager til også;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her blir det hjemmefødsel :-) denne gangen!!!

 

I tromsø er det ingen praksis for omvisning heller, men om man har en jordmor som tar seg tid, får man det om man spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det hjemmefødsel :-) denne gangen!!!

 

I Tromsø er det ingen praksis for omvisning heller, men om man har en jordmor som tar seg tid, får man det om man spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...