Gå til innhold

Baby i forsetet i bilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke bil selv, men låner gjerne mamma sin bil om vi skulle trenge det. Dette er en Mazda 1993-modell uten airbag. Kan jeg da sette bilsetet til babyen min (7 mnd) foran i bilen? Innbiller meg at det er tryggere i baksetet, men er det egentlig ett fett når det ikke er airbag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fortsatt tryggere i baksetet, men noen blir også forstyrret når babyen sitter bak....

Skrevet

Jeg ville nok satt barnet i baksetet, ser for meg at det er mye tryggere. Iallefall hvis det skulle bli en front-mot-front kollisjon!

Vi kan koble ut airbaggen i framsetet i bilen vår, men velger likevel å ha jenta sittende i baksetet pga sikkerheten:)

Skrevet

midt i bilens baksete skal være tryggest.

Skrevet

Det er tryggest å ha barn i baksetet, det er klart, men av og til kan det være lettere å ha en baby vedsiden av seg om den er urolig... På bilen vår kan man koble ut airbagen og da får guttungen på 4 år lov å sitte foran av og til når jeg og han kjører alene og det synes han er sååååå stas! :-D Ikke hver gang selvfølgelig og kun når vi skal kjøre på motorveien, for der er det jo mindre sjans for frontkollisjon i forhold til landeveier... Kjører jo da VELDIG kontrollert og forsiktig...

Skrevet

Har hatt ham i baksetet hittil. Men kom til å tenke i går, at det hadde vært praktisk å kunne ha ham ved siden av meg når jeg kjører. Særlig hvis det er kø og bilen står stille, da har han nemlig lett for å bli veldig utålmodig.

Midt i baksetet går det ikke an å feste bilsetet skikkelig pga bilbeltet. Bilen har nemlig ikke isofix heller.

Kommer nok til å fortsette å sette ham i baksetet, føler nok at det er det tryggeste! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...