Gå til innhold

Dere erfarne barnehage mammaer... Hva trenger de til barnehage start???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå nermer vi oss skremmende fort barnehagasart for snuppe. Hun vil vær 11 mnd når hun begynner på en avdeling med 1 - 2 åringer... Dere som er litt mer erfarer i dette gamet hva trenger hun av utstyr?? Og ikke minst hva har dere kjøppt som viste seg og være helt unødvendig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mye mindre enn du tror ;) hehe.

- regntøy + gummistøvler

- parkdress

- ekstra sett med klær som skal ligge i bhg (bukse, genser, sokker)

- fleece sett til å ha under regntøy og parkdress på litt kalde høstdager

- innesko

- matboks

- kopp/flaske som skal stå i bhg

- bleier

- dyne/pose til å sove i

Skrevet

Jeg handlet inn alt som stod på listen fra barnehagen... Og alt har blitt brukt, så mitt råd er å følge listen dersom du får en. Masse ull er mitt beste tips! Og å alltid ha nok skift på plassen :)

Skrevet

Man trenger ikke kjøpe så vanvittig mye mer enn det man har fra før, med mindre man vil ha et sett klær i bhg, og ett hjemme.

Matboks, drikkeflaske, regntøy, støvler, parkdress.

Tøfler, kanskje? Det var helt unødvendig her, snuppa nekter å bruke noe på beina.

Skrevet

Man trenger jo strengt tatt ikke noe mer enn hva man bruker hjemme. De fleste har vel regntøy, støvler, fleece, ull e.l. uansett. Eneste man kanksje må kjøpe er noen ekstra sett. Husker jeg handlet masse til snuppa skulle begynne. Minsten begynner i morra og jeg har ikke kjøpt inn noe. Eneste han egentlig trenger er noen matbokser som ikke er rosa. Ellers tenkte jeg snuppa skulle få ny sekk så han arver hennes blå (var litt fornuftig for noen år tilbake).

Skrevet

Sekk

Ekstra skift (body, strømpebukse, bukse, genser, sokker, lue, votter m.m som ligger i en hylle i bhg)

Dress

Lue

Sko el lign - i tilfelle hun er våken i utetiden.

Matboks

Drikkeflaske/r

Innesko har IKKE vært brukt av min lille gutt iallefall... :P

Jeg har også ekstra skiftene i sekk og i bhg, pluss at jeg har ekstra sko og støvler, og ekstra dresser.

Nå er min 3år igjen da.. :)

Skrevet

Takker for mange svar :) Er nok litt redd for at jeg handler inn alt for mye som aldri kommer til å bli bruk... men men. Vi har ikke noe arveklær så må kjøpe alt nytt så da er det greit å be om tips før man går banakas i klesbutikkene :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...