St.Sunniva Skrevet 2. august 2009 #1 Skrevet 2. august 2009 Har hatt svimmelhet siden tirsdag nå. Var på legevakt tirsdag, hos legen onsdag og på ØNH på fredag. Ikke nevneverdig bedre, men vet det kan ta tid. Men når jeg er inne og leser så ser jeg nesten bare at det står at man er svimmel når man reiser seg opp og når man snur seg i senga, men jeg kan jo ikke gå noe særlig rundt heller...og det står at man skal gjøre aktiviteter som man klarer, men jeg klarer jo nesten ikke gå fra stua til kjøkkenet engang.. Noen erfaringer? Har fått en del øvelser som jeg skulle gjøre, men syntes ikke de har hjulpet noe særlig heller...Begynner å bli rimelig engstelig for skolestart den 17 august nå :-(
hurra1234 Skrevet 2. august 2009 #2 Skrevet 2. august 2009 Venninne av meg hadde dette. Hun ble helt bra. Tror hun gikk og gjorde disse øvelsene med noen fysioterapeuter el. Ville fått mer hjelp med øvelsene var jeg deg. Ikke alltid lett å gjøre alt riktig.
St.Sunniva Skrevet 2. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2009 Nei det er sant....men da må jeg vel stå på venteliste i en evighet. Fysioterapeuter er jo ikke lette å oppdrive nå for tiden?
Gjest Skrevet 2. august 2009 #4 Skrevet 2. august 2009 Det finnes såkalte krystall terapeuter fikk jeg beskjed om når jeg slet med dette i våres. Jeg var ikke veldig svimmel når jeg gikk frem og tilbake, men i butikken var det forferdelig for man må jo se både opp og ned. Jeg var allikevel på jobb hver eneste dag. Hvordan gjør du øvelsen da? Jeg slet litt med å finne den måten som fungerte.
St.Sunniva Skrevet 2. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. august 2009 Jeg fikk med et ark med fire forskjellige øvelser fra ØNH-legen. 1. sittte på sengekanten og legge seg fort ned på siden,ligge til man ikke er svimmel lenger, og raskt opp igjen. Så det samme til andre siden. 2. Vri hodet frem og tilbake i sengen til man blir svimmel, vente til svimmelheten opphører, og så repetere 3. Vri hele kroppen frem og tilbake i sengen (samme som over egentlig) 4. Gå fremover mens man strekker hånden ned mot gulvet, så føre hånden opp mot taket mens blikket følger hånden. Føler ikke jeg har hatt noen effekt av dette, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Legen sa at jeg skulle ringe tilbake dersom jeg ikke var noe merkbart bedre i løpet av en uke eller to...Men da burde jeg vel kunne ringe han i morgen og spørre om jeg kan komme inn på nytt, eller evt henvises til fysioterapeut...
Gjest Skrevet 2. august 2009 #6 Skrevet 2. august 2009 Det som til slutt funket for meg var: At jeg lå med hodet i den enden det ikke var noen vegg. Slik kunne jeg henge hodet litt over kanten. Jeg la meg på den ene siden og lå som du beskriver til svimmelheten gikk over. Så deretter over på den andre siden. Så tilbake osv. Siste gangen jeg gjorde dette "eksploderte" det plutselig i hodet mitt. Jeg trodde faktisk jeg skulle dø. Jeg måtte holde meg fast for det gikk så fort rundt at det svartnet for meg. Dagen etter var jeg veldig dårlig, men måtte på jobb. Utover dagen ble jeg gradvis bedre og har ikke hatt tilbakefall:)
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 2. august 2009 #7 Skrevet 2. august 2009 Jeg har hatt det. Det kom regelrett kastet på meg. Satt og spilte kort på hyttetur når alt bare plutselig gikk trill rundt. Jeg klarte ikke å gå så min samboer måtte faktisk holde meg fast og føre meg dit jeg skulle. Klarte heller ikke å sette meg ned på doskåla så sambo måtte hjelpe meg med det også :-( Den første uken klarte jeg nesten ikke å komme meg fra sengen til do en gang. Måtte støtte meg til veggen hele veien og tviholde meg i do når jeg satte meg. Det bedret seg litt etter litt, men det tok 1 mnd før jeg var så bra at jeg klarte å gå på jobben. Den første uken var jeg så sliten, kvalm og småsvimmel, men gikk greit nok siden jeg jobbet på kontor. Jeg fikk ingen øvelser, men en henvisning til spesialist som skulle hjelpe meg, men jeg rakk ikke å komme meg dit før det hadde gått over (var veldig lang ventetid..)
St.Sunniva Skrevet 2. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 2. august 2009 Tror jeg får ringe ØNH i morgen å høre hva de sier, om det er nødvendig å komme inn igjen ganske snart,eller vente enda en uke til...huff spøker for skolestart nå :-(
St.Sunniva Skrevet 3. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 3. august 2009 hørt at både osteopat og kiropraktor kan hjelpe også..noen som har prøvd det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå